Os expertos da UE responderon hai dous meses ás preguntas do xuiz de Angrois

Un vagón subido por una grúa el día después del accidente del Alvia en Angrois
EUROPA PRESS - Archivo
Actualizado: sábado, 24 marzo 2018 11:56

   Este organismo remitiu ás autoridades xudiciais francesas o seu informe sobre este asunto crave na causa

   SANTIAGO DE COMPOSTELA, 24 Mar. (EUROPA PRESS) -

   A Axencia Ferroviaria Europea respondeu en xaneiro á petición que as autoridades xudiciais francesas fixéronlle en nome do titular do xulgado de Santiago que investiga o accidente ferroviario de Angrois.

   Así o confirmaron a Europa Press fontes deste organismo, que vela pola seguridade e a interoperabilidade ferroviaria entre os Estados membro da Unión.

   "A Axencia respondeu á petición das autoridades xudiciais francesas, feita en nome do xuíz español, en xaneiro deste ano", indican estas fontes.

   O instrutor Andrés Lago, que investiga a causa polo sinistro do tren Alvia que provocou a morte de 80 persoas e deixou a 144 feridos fai case cinco anos, requiriu en xuño de 2017 un informe á Axencia Ferroviaria Europea.

   En concreto, pediulle que determinase se a avaliación integral de risco era "normativa e/ou tecnicamente necesaria" na liña Ourense-Santiago, onde se produciu o descarrilamento, á altura da curva da Grandeira, case á entrada da capital galega.

   Por este motivo, por eventuais "defectos" nesa avaliación de riscos, están imputados dous cargos de Adif e un de Renfe, así como tres técnicos de Ineco. Pola súa banda, ao maquinista atribúeselle unha imprudencia por circular con exceso de velocidade.

ENVÍO A UNHA DIRECCIÓN ERRÓNEA

   Xa en setembro, e a través dun escrito presentado pola defensa do maquinista, transcendeu que o envío se fixo, por erro, a un lugar no que non se atopa a Axencia. O avogado Manuel Prieto instáballe entón a remitir a solicitude á dirección correcta, que figura na súa páxina web.

   Despois disto, nunha providencia do pasado 1 de febreiro, o xuíz Andrés Lago asegurou estar "aínda á espera" do documento e incidiu en que esta situación era así "a pesar de que" a petición --a enviada de forma correcta-- "tivo entrada o pasado 22 de novembro de 2017" na axencia europea do ferrocarril.

   Nese mesmo documento consideraba "innecesario" o maxistrado, como demandaron as vítimas, chamar ao responsable de seguridade desta entidade comunitaria, Christopher Carr.

   Foi o 7 de febreiro cando empezou a folga de empregados públicos da xustiza que aínda non terminou e que, entre outras moitas vistas e xuízos, obrigou a suspender varias das declaracións deste caso previstas para marzo.