Plataforma en defensa do tren Ferrol-Ribadeo acusa a Fomento de "desmantelamento progresivo" do servizo

Publicado: domingo, 21 enero 2018 13:00

   O colectivo fala "dunha malversación de fondos públicos" por parte de Renfe que provocaría "avarías" e "falta de persoal"

   SANTIAGO DE COMPOSTELA, 21 Ene. (EUROPA PRESS) -

   A Plataforma pola defensa do ferrocarril Ferrol-Ribadeo denunciou a "situación límite" que padece a liña, en condicións "desastrosas" desde hai anos, e acusou ao Ministerio de Fomento de demostrar "en ocasións" unha "total intencionalidade de desmantelamento encuberto progresivo" dos servizos.

   Nun comunicado, o colectivo afirmou que o número de incidencias (supresións e grandes atrasos) ao longo do 2017 superou as 900. Ademais, explicou que durante os meses de novembro e decembro experimentáronse "supresións a diario" debido á "falta de persoal de condución" que "xa acumulaba exceso de horas" de traballo.

   Deste xeito, a Plataforma pola defensa do ferrocarril argumenta que "o problema de persoal" que Renfe "deu por finalizado" en maio de 2017, "para nada solucionouse".

REDUCIÓN "A CERO" DAS UNIDADES A FERROL POR AVARÍAS

   Ademais, engadiu que "nestes últimos días" producíronse continuas "avarías e supresións" que reducen o número de unidades destinadas a Ferrol das 9 existentes a "cero, unha ou dúas" en servizo.

   Por iso, desde a plataforma non comprenden que "non exista ningún responsable da situación" en Renfe, así como tampouco existe no que respecta á "xestión de persoal" ou a do "parque móbil".

   Así, incidiron en que, "en calquera outro estado" de Europa, "non sería concebible que as unidades novas", entregadas entre os anos 2009 e 2011, "padecesen desde a súa entrega continuados fallos estruturais" que provocan "avarías diarias" e "afunden totalmente a correcta prestación do servizo".

SUBSTITUCIÓN DOS COBRADORES POR MÁQUINAS

   A Plataforma en defensa do ferrocarril tamén sinalou a "desaparición dos interventores dos servizos", encargados do cobro, o control estatístico, informativo e de desempeñar un papel de seguridade.

   O colectivo asegurou que Renfe "está empeñada na destrución destes postos" e na súa "substitución por máquinas de pago voluntario", aínda cando o cobro "non é o único traballo que realizan", xa que "atenden as dúbidas aos usuarios de avanzada idade", por exemplo.

   Así, lembrou que Adif anunciou a "instalación do bloqueo automático" no tramo Ferrol-Ortigueira, o que supón "a desaparición do persoal das estacións" e "deshumaniza case totalmente" o ferrocarril.

APOIO DOS CONCELLOS POLOS QUE PASA A LIÑA

   LIÑA O colectivo defensor da liña Ferrol-Ribadeo informou de que "as únicas" administracións que "están a ter en conta as protestas dos usuarios" son os concellos polos que pasa, que conseguiron a creación de "unha suposta comisión técnica" na que están presentes Renfe e a Xunta.

   Por unha banda, explicaron que a posición de Renfe é "incrible" e "irrespetuosa", porque "resulta insultante" que os concellos "lle teñan que dicir a unha empresa pública de transporte colectivo" cuestións como que deben "prolongar unha frecuencia nun horario básico", como á volta dos institutos, universidades e traballos, cun "nivel de ocupación garantido".

   Ademais, incidiron en que o papel da Xunta na comisión "tampouco ten nome", xa que "carece de todo interese" en estar presente nela, o que, ao seu xuízo, demóstrase "cando envían á mesma persoal dunha empresa privada, unha asistencia técnica".

   Así mesmo, desde a Plataforma pola defensa do ferrocarril Ferrol-Ribadeo lembraron que "o Ministerio de Fomento nin está nin se lle espera".

INTERESE DE FOMENTO NA DESAPARICIÓN DO FERROCARRIL

   O colectivo preguntouse sobre os "intereses reais" de Renfe, a Xunta e o Ministerio de Fomento para que en Galicia "non queiran nin nomear" a "crítica situación do ferrocarril", algo que Fomento si fixo en comunidades como Asturias e Cantabria.

   Así, apuntaron "unha clara intencionalidade" por parte das administracións para "deteriorar o ferrocarril Ferrol-Ribadeo", xa que teñen "claro" que se trata "dunha malversación de fondos públicos por parte de Renfe" e, "subsidiariamente", do Ministerio de Fomento.