O PSdeG propón que Galicia regule por lei a información "sen letra pequena" en hipotecas

Presentación da proposta de lei que regula os dereitos dos usuarios.
EUROPA PRESS
Publicado 13/06/2018 14:09:53CET

Demanda que os usuarios reciban atención "personalizada, transparente e vinculante"

SANTIAGO DE COMPOSTELA, 13 Jun. (EUROPA PRESS) -

O PSdeG defenderá unha iniciativa no Parlamento galego para que Galicia regule por lei a información que deben recibir os usuarios na firma de contratos hipotecarios, para evitar a "letra pequena" e garantir que a atención sexa "personalizada, transparente e vinculante".

Así o expuxo a portavoz de Facenda do Grupo Parlamentario do PSdeG, Begoña Rodríguez Rumbo, quen viu "fundamental" esta proposta para a protección e defensa dos dereitos dos consumidores na contratación de préstamos e créditos hipotecarios, para que dispoñan de "toda a información obrigada".

Durante a presentación da iniciativa, unha proposición de lei que xa foi rexistrada na Cámara, a socialista asegurou que esta norma é "fundamental" tamén para garantir a "transparencia" que debe existir "en toda actividade pública e privada".

Na súa opinión, así se poderían "evitar casos como os que sucederon nestes últimos anos", en referencia aos desaloxos de vivendas habituais e ás cláusulas solo.

Respecto da normativa que ampara a proposición, Rodríguez explicou que "a lexislación actual outorga ás comunidades autónomas a defensa dos consumidores e usuarios". Neste sentido, lembrou que o artigo 51 da Constitución Española e o artigo 34 do Estatuto de Autonomía de Galicia "tamén recollen esta defensa".

Así mesmo, apuntou tamén ao convenio "máis recente" sobre esta materia, o decreto de 2016 polo que se creou o Instituto Galego de Consumo e dá Competencia, cuns estatutos que recollen que debe "velar para que os produtos e servizos postos a disposición dos consumidores e usuarios incorporen a información e os niveis de seguridade legalmente exixibles".

Ademais, engade a garantía de "realizar campañas de control nos diferentes sectores do mercado galego, de maneira especial nas dirixidas a evitar a fraude, a publicidade enganosa e a utilización de cláusulas solo".

Deste xeito, a deputada sinalou que, "se Galicia cínguese simplemente a este mandato, pódese ver que a Comunidade galega debe dar un paso máis" e "regular a través dunha lei os dereitos das persoas consumidoras e usuarias na contratación de préstamos hipotecarios".

Ademais, asegurou que o obxectivo da iniciativa "é dobre", debido a que, por unha banda, pretende "garantir a protección dos dereitos das persoas consumidoras e usuarias"; e, por outro, "regular a transparencia e acceso á información que se lle debe garantir a todas as persoas na subscrición de préstamos hipotecarios".

COMO OUTORGAR INFORMACIÓN Aos CONSUMIDORES

A portavoz de Facenda do PSdeG apuntou que se trata dunha proposición de lei "pequena", que conta con 20 artigos, cinco disposicións adicionais --una delas transitoria-- e cinco disposicións finais.

Así, incidiu en que, a pesar de ter varios apartados e estar composto por catro títulos, o "fundamental" é que inclúe "a información detallada" e "o como se debe outorgar esta información aos usuarios e consumidores".

Respecto diso, Rodríguez explicou que un dos seus "principios fundamentais" fala de explicacións "adecuadas, sinxelas e comprensibles".

Nesta liña, destacou que debe haber unha "información precontractual xenérica para calquera persona que entre nunha entidade prestamista"; seguida de "unha atención personalizada cando o usuario demande información"; e, finalmente, "unha vinculante que xa debe estar redactada, datada e asinada, tanto pola parte que facilita a documentación como pola de quen a recibe".

Así mesmo, indicou que é "importante" que a información sexa "verbal e sempre por escrito, as dúas". Ademais, subliñou que esta aclaración "non só debe darse nas oficinas abertas ao público de maneira clara e visible para todo o mundo", senón tamén "na web e nun apartado visible que poida ser consultado por toda persona que se achegar a través deste medio á procura de información".

PUBLICIDADE E DIFUSIÓN COMERCIAL

Por outra banda, a portavoz de Facenda asegurou que a proposición dispón "varios retos fundamentais" para a difusión comercial e a publicidade dos prestamistas, como o "non xerar falsas expectativas" e "facilitar unha serie de información básica fundamental".

Sobre esta "información básica fundamental", apuntou ao coñecemento do tipo de interese --variable ou fixo--, das cláusulas limitativas da súa variación --como o teito e chan--, do importe total, a duración e importe das cotas e as condicións nas que se ofertan os préstamos --vinculados a produtos accesorios, como seguros de vida ou cartóns de crédito--.

Neste sentido, explicou que o consumidor debe "saber se estes produtos accesorios conforman un paquete integral ou se se pode diferenciar", é dicir, "se a persona que contrate o servizo pode contratar de forma independente os seguros de vida e os cartóns nunha entidade diferente da prestamista". Neste caso, saber "como aumenta o tipo de interese" coa entidade.

COMISIÓNS E EXEMPLOS

Ademais, Begoña Rodríguez sinalou a necesidade de que a persona que contrate este tipo de produtos saiba cales son as súas comisións e gastos derivados do contrato.

Respecto diso, apuntou que o consumidor debe saber que sucedería no caso de que "non puidese atender ao pago do préstamo hipotecario que contrata", para saber se este feito pode levar a "perda da vivenda habitual, a dación en pago ou o risco de perder patrimonio".

Fronte á falta de comprensión dos consumidores, esta proposición socialista, tal e como indicou Rodríguez, "esixe un exemplo representativo que facilite a comprensión en función dos datos oficiais ou de estatísticas hipotecarias de Galicia".

Así mesmo, asegurou que é "importante" que a información complementaria ofrecida "non teña unha letra máis pequena respecto ao resto da información" facilitada por parte das entidades bancarias.

COPIA DA ESCRITURA PÚBLICA

Tamén neste proxecto de lei, a portavoz de Facenda destacou o dereito da persona que vai contratar un préstamo hipotecario a "recibir unha copia da escritura pública no despacho de notaríaa na que se vai a efectuar a firma do contrato, polo menos tres días hábiles antes da rúbrica, para poder examinalo".

Doutra banda, Rodríguez sinalou o "deber" da persona titular de notaríaa de "examinar o contido da oferta vinculante e informar sobre a posible discrepancia, se a houbese, entre a oferta vinculante e o documento que ambas as partes van asinar".

Nesta liña, explicou que a proposición pretende "garantir o dereito a que as persoas titulares de notaríaa aconsellen, asesoren e informen de forma gratuíta e imparcial" aos consumidores.