Suspendidas pola folga as testificales do luns no caso do Alvia

Publicado: viernes, 16 marzo 2018 17:40

O xuíz traslada ás partes a través dunha providencia que non se garante a gravación das declaracións

SANTIAGO DE COMPOSTELA, 16 Mar. (EUROPA PRESS) -

A folga de empregados públicos da xustiza galega obrigou a suspender as declaracións como testemuñas previstas para o vindeiro luns no caso que investiga o accidente do tren Alvia, ocorrido en Angrois fai case cinco anos e que acabou coa vida de 80 persoas e deixou 144 feridos.

Os chamados para ese día eran dous cargos de Renfe e outros dous técnicos, un deles da unión temporal de empresas (UTE) que formaron Thales e Dimetronic (hoxe Siemens) e o outro de Bombardier.

A primeira data do novo calendario fixado polo xuíz Andrés Lago tamén tivo que suspenderse debido ao paro de funcionarios. Afectou á comparecencia dun responsable de Adif, que era en calidade de investigado, e á dun técnico da UTE como testemuña.

Con todo, esta pasada semana si se celebraron as declaracións de catro técnicos de Thales e Dimetronic. Dous deles ratificaron o que no seu día dixeron membros de Ineco que tamén figuran como investigados na causa: que Adif non encargou unha avaliación do risco no tramo que abarca a curva da Grandeira.

Desde primeira hora deste luns estaba previsto que pasasen polos xulgados composteláns un técnico da UTE, outro de Bombardier, Francisco Minayo de la Cruz (director xeral de operacións e enxeñaría de Renfe) e Javier Nicolás Esteban (xerente da dirección corporativa de seguridade na circulación de Renfe).

Pero este venres o xuíz comunicou ás partes a través dunha providencia que as declaracións deben ser suspendidas posto que non se garante que se poidan gravar debido ao paro de traballadores.

THALES, DIMETRONIC, BOMBARDIER E RENFE

As empresas Thales e Dimetronic (Siemens) despregaron os sistemas de control, mando e sinalización na liña Ourense-Santiago, onde se produciu o sinistro o 24 de xullo de 2013. En consecuencia, e como é preceptivo, elaboraron un informe de seguridade e un rexistro de riscos ('hazard log') da tecnoloxía instalada.

Estes documentos son os que analizou o evaluador independente, Ineco, que mantén a tres técnicos investigados na causa e que na súa declaración ante o xuíz puxeron de manifesto que o examinado non abarcaba a curva da Grandeira (o novo enclavamiento de Santiago) porque Adif non o encargou.

Pola súa banda, a compañía Bombardier fornecía o 'software' do 'ERTMS' embarcado, o que foi desconectado ao detectarse algunhas interferencias.

Mentres, o director xeral de operacións e enxeñaría de Renfe, Francisco Minayo da Cruz, e o xerente da dirección corporativa de seguridade na circulación de Renfe, Javier Nicolás Esteban, están involucrados en relación co envío dun correo electrónico por un xefe de maquinistas avisando sobre o perigo da curva.

PERITOS EN ABRIL

Para abril, Lago prevé tomar declaración en calidade de peritos, o día 9, aos expertos Ángel Luís Sanz Cubero e Pilar Calvo, que elaboraron informes sobre sinalización e achega do factor humano para o avogado do maquinista, que aquel día chegou á curva da Grandeira cun exceso de velocidade debido a que atendeu unha chamada telefónica do interventor.

A continuación, o 18 de febreiro, os que deberían ratificar os seus peritajes son o enxeñeiro Antonio Puyol e quen exerce como directora técnica de Adif desde xullo de 2016 Esther Mateo, cuxos documentos achegou o administrador ferroviario nas pasadas semanas para defender a súa actuación na liña de Angrois en todo o relativo ao exame dos riscos.

Está por ver que sucede con estas declaracións suspendidas, así como coa do segundo investigado de Adif (que se suma ao que fose director de seguridade na circulación, Andrés Cortabitarte) e coa do outro técnico que non puideron comparecer.