O tráfico de mercadorías do Porto de Vigo baixou un 2,3% en 2014, principalmente por un descenso nos automóbiles

Balance Puerto de Vigo
Europa Press
Actualizado: viernes, 30 enero 2015 14:15

O tráfico de automóbiles caeu un 15% e rexistráronse marcas en mercadoría xeral e pesca, cun aumento do 4 e 4,89%

VIGO, 30 Ene. (EUROPA PRESS) -

O Porto de Vigo rexistrou en 2014 un descenso do 2,3 por cento no tráfico de mercadorías respecto ao ano anterior, ata situarse en 4,2 millóns de toneladas movidas, o que se debeu principalmente ao descenso no tráfico de automóbiles.

Así o comunicou o presidente da Autoridade Portuaria de Vigo (APV), Ignacio López-Chaves, que na rolda de prensa posterior á reunión do Consello do Administración do mes de xaneiro presentou o balance provisional do ano 2014.

Segundo trasladou, unha das causas principais desta baixada nas cifras foi o tráfico de automóbiles, que descendeu nun 15 por cento, ao que se suman as caídas rexistradas no granito bruto e na madeira.

A pesar da baixada global do tráfico, López-Chaves destacou que en 2014 se rexistrou un cambio de tendencia entre semestres, pois, indicou, durante os primeiros seis meses do ano houbo un descenso do seis por cento no tráfico, mentres que na segunda parte do ano se rexistrou un "incremento continuo" superior ao dous por cento.

En relación a iso, manifestou que o tráfico de graneles aumentou o pasado ano por primeira vez dende 2007, onde os graneles sólidos por instalacións --cemento-- tiveron un repunte de case un tres por cento, ata as 291.000 toneladas.

Por outro lado, o presidente da APV comentou que tamén aumentou en 2014 o tráfico de pasaxeiros, tanto no número de cruceristas, que creceron nun 2,45 por cento, coma en tráfico de ría, cun incremento do 17,83 por cento.

Finalmente, recordou que o porto fixo unha "importante baixada de taxas na actividade portuaria" en 2014, con reducións de máis dun cinco por cento na taxa ao buque e á mercadoría e en máis dun oito por cento á taxa de ocupación ás concesións. Malia iso, dixo, o Porto rexistrou este ano "cifras positivas" que estimou --provisionalmente-- en 200.000 euros.

MERCADORÍA XERAL

No relativo á mercadoría xeral, o presidente da APV subliñou que supón o 90 por cento da mercadoría que move o porto vigués. Sobre iso, transmitiu que o porto rexistrou unha marca no tráfico de mercadorías en colectores por grúa, ata superar os 2,16 millóns de toneladas, o que supón case un catro por cento máis que o ano anterior.

De feito, sinalou que en 2014 se incrementou o número de colectores cheos e o volume de mercadoría por colector. "Mesmo nos mellores momentos de actividade económica se movía menos mercadoría en colector que en 2014", asegurou López-Chaves, sobre o que recordou que en 2005 se moveron no porto 1,7 millóns de toneladas, e en 2007 1,9 millóns.

Así mesmo, dende 2005 creceu máis dun 27 por cento a mercadoría que se move polo porto de Vigo. "Polo tanto, seguimos sendo o porto de referencia de Galicia, seguimos incrementando os tráficos e vemos que a aposta do porto por incrementar a superficie e mellorar as instalacións e medios está xustificada", apostilou.

PESCA

Acerca do tráfico de pesca, o que inclúe a pesca conxelada, salgada, fresca e elaborada, o porto tamén conseguiu unha marca histórica, con 865.000 toneladas, o que supón un crecemento do 4,89 por cento respecto ao ano anterior.

Ademais, dentro deste tipo de mercadorías o tráfico de conservas aumentou un 11,6 por cento, ata 86.000 toneladas. Tamén a exportación de pesca conxelada alcanzou unha nova marca, ata superar as 140.000 toneladas, onde se ampliaron o número de destinos, entre eles Países Árabes, Oriente e África.

INVESTIMENTOS EN 2015

Respecto a 2015, o presidente da Autoridade Portuaria manifestou a súa confianza en que as cifras rexistradas no último semestre do pasado ano se confirmen e se manteña "esta etapa de crecemento", posto que o porto "é o termómetro económico de Vigo" e a súa industria.

En relación aos investimentos deste ano, López-Chaves comentou que teñen previsto a adxudicación da rampla Ro-Ro móbil --por 3 millóns de euros sen IVE--, a licitación dos duques de alba que irán na rampla -- por uns 4 millóns--, e asinar o convenio para a urbanización da Plisán --por uns 7 ou 7,5 millóns--.

Igualmente, destinarán uns 200.000 euros a levar a cabo proxectos de mellora na lonxa --para o que pintarán e mellorarán os muros-- e preto dun millón de euros a mellorar a operatividad do muelle de reparacións de Bouzas.