UGT advirte de que a planta viguesa de PSA necesita dous novos modelos para manter a súa estrutura e emprego

Actualizado: viernes, 19 septiembre 2014 17:45

O sindicato debuxa un horizonte con dificultades e non descarta un novo ERE

VIGO, 19 Sep. (EUROPA PRESS) -

A sección sindical de UGT na fábrica viguesa de PSA Peugeot Citroën advertiu este venres de que a planta necesita a asignación de dous novos modelos (a nova furgoneta, e outro máis a medio prazo), para manter a súa estrutura e emprego, e advertiu de que o horizonte máis próximo presenta dificultades, entre as que non se pode descartar un novo ERE.

Así manifestouno o voceiro de UGT na factoría, Rubén Pérez, no transcurso dun encontro con traballadores, que se celebrou no Auditorio Mar de Vigo e que está enmarcado na campaña de cara ás eleccións sindicais do próximo 3 de outubro.

Pérez sinalou que "todo parece indicar" que a fábrica de Balaídos construirá a nova furgoneta (k9), pero puntualizou que ese encargo "non é suficiente", e que será necesario que se lle adxudique un novo modelo, algo que, en calquera caso, non sucedería antes de 2017 ou 2018.

Nesas circunstancias, Rubén Pérez recoñeceu que a planta vivirá "dificultades" e deberá pasar os próximos anos "como se poida", con axustes e facendo uso de mecanismos de flexibilidade. A ese respecto, apuntou que o recurso da eventualidade "estase esgotando", así como outras ferramentas, como as quendas variables, por iso, non descarta que en próximos meses haxa que negociar outro Expediente de Regulación de Emprego de carácter suspensivo.

Segundo o responsable de UGT, a fábrica viguesa debe loitar por manter a súa actual estrutura, e para iso, necesita unha produción anual duns 430.000 vehículos, algo que a baixa demanda non está a permitir nos últimos anos. De feito, o sindicato estima que o 2014 se pechará cunha produción de 380.000 unidades.

RISCOS DO "MONOFLUJO"

Por outra banda, Rubén Pérez referiuse á nova filosofía que Carlos Tavares estableceu no grupo PSA e que pasa por consolidar o sistema "monofluxo" nas fábricas. Isto é, que haxa unha soa liña de produción por factoría, un sistema que xa se implantou en varios centros.

A pesar de que, de momento, non hai indicios de que PSA pretenda impoñer ese sistema en Vigo, Rubén Pérez advertiu de que un sistema "monoflujo" en Balaídos suporía "pechar a metade da fábrica" e a perda de polo menos 2.000 empregos.

As eleccións sindicais na planta viguesa de PSA Peugeot Citroën celebraranse o próximo 3 de outubro. Nesa xornada elixiranse 33 delegados para conformar o comité de empresa, coa novidade de que este ano se presenta un novo sindicato, a CUT. Na actualidade, o comité está formado por 37 representantes: 21 do SIT, 7 de UGT, 5 da CIG e 4 de CC.OO.

REDUCIÓN DE PRODUCIÓN

Os axustes obrigados pola baixa demanda, implicaron que, co calendario actualmente pactado, os traballadores do sistema M1 rematarán 2014 con 14 días de parada, mentres que os do M2, o farán con 22 días de parada. Ademais, a partir de novembro implantarase a redución de cadencia (pasarase de producir 42 coches á hora a 35), o que implicará uns 150 empregos eventuais menos.

Así as cousas, Rubén Pérez sinalou que, mentres que as furgonetas están a ter un ciclo vital duns 10 anos, "os monovolumes teñen peor comportamento. Por iso, ao seu xuízo, a fábrica "aguantará con dificultades", a non ser que haxa un cambio de tendencia nos mercados.

DESPEDIDOS DA CIG

Finalmente, Pérez referiuse, a preguntas dos propios traballadores, ao despedimento de dous afiliados da CIG, Paco e David, e á campaña de protestas (incluída unha folga de fame) emprendida polo sindicato nacionalista.

A este respecto, o voceiro de UGT sinalou que a CIG non se dirixiu a este sindicato para pedir nada, solo para informar da folga de fame, unha medida que denota que hai "un sentimento de culpa" por parte do sindicato nacionalista. "As cousas hai que facelas ben, hai que cubrirse as costas, e os traballadores teñen cousas que cumprir, non pode xogar", subliñou.

Ademais, sinalou que, nos procedementos xudiciais emprendidos, "non se reclama a nulidade dos despedimentos, senón a improcedencia", polo que eses operarios non serán readmitidos mesmo no caso de que a xustiza lles dea a razón.