A Xunta recoñece "discrepancias" co Estado para transferir a AP-9 e o PSdeG ve "un problema" o "pulso" no PP

Comisión Ordenación Territorial
EUROPA PRESS
Actualizado: jueves, 18 diciembre 2014 13:47

SANTIAGO DE COMPOSTELA, 18 Dic. (EUROPA PRESS) -

O director xeral da Axencia Galega de Infraestruturas (AXI), Francisco Menéndez, reiterou a intención da Xunta de que se transfira a titularidad da AP-9 ao Goberno galego porque "é tecnicamente posible", aínda que admitiu que existen "discrepancias" co Estado para levala a cabo. Estas discrepancias "están sustentadas en que os técnicos opinan cousas distintas dependendo do ámbito de xestión do que se trate", polo que aposta por chegar a "un consenso".

Así o contestou na comisión de Ordenación Territorial do Parlamento galego en resposta a unha pregunta do socialista Raúl Fernández, quen cree que se a xestión da AP-9 fose da Xunta sería "máis efectiva", aínda que se referiu a esas "discrepancias" ás que fixo mención Menéndez para criticar que "o PP ten un problema", "unha especie de pulso de quen ten a razón".

Tras recordar que a titularidad da AP-9 é do Estado, Menéndez remarcou que a Xunta fai unha demanda "que se repite día a día" para a prestación dun "mellor servizo" por parte da concesionaria, Audasa.

Ao respecto, sinala que esas reclamacións van "dando froitos" cunha "preocupación compartida" por parte do Ministerio de Fomento a través de inspeccións do servizos e a posta en marcha dunha auditoría integral, no que vai "síntomas dunha cada vez maior atención". Neste sentido, ha subliñado, entre outras cuestións, que "se está a traballar nun plan de acción" para a execución de obra concretas en áreas de peaxe en Curro, Alba e Teo na AP-9 para prestar un mellor servizo.

Tras indicar que a Xunta "defende unha política de peaxes homoxénea", con bonificacións para usuarios habituais, explicou que Fomento comezou "un estudio" para a implantación de medidas deste tipo nas autoestradas de titularidad estatal, polo que considera que "abrir o debate é un avance".

Con todo, chamou a atención sobre que hai "tres fitos" para mellorar a mobilidade máis alá da AP-9, como será a entrada en funcionamento da Alta Velocidade no Eixe Atlántico en 2015, a mobilidade de proximidade e a futura autovía A-57 libre de peaxe, que cre "moi relevante a medio prazo", dende O Confurco, en Ponteareas, ata Curro, en Barro (Pontevedra).

ARRANXAR "TARAS" ANTES DE VERÁN DE 2015

Pola súa banda, Raúl Fernández chamou a arranxar as "taras" da AP-9 antes do verán de 2015 para que non se produza colas quilométricas como as repetidas o pasado estío que van en detrimento dos usuarios.

Así, apostou polo "rescate da concesión" e a súa transferencia ao Goberno galego, pero cre que "é necesario facer actuacións mentres tanto", con "controis rigorosos" das cláusulas da concesión

E é que critica que hai circunstancias que "limitan posibilidade de desenvolvemento" da AP-9 como eixe vertebrador. Por iso demanda paliar as constantes retencións de tráfico, as mala conservación da infraestrutura, as tarifas abusivas ou unha "sinalización incompleta". Ademais, avoga por potenciar os proximidades entre Vigo e a área de Pontevedra que "sacaría grande cantidade de vehículos da AP-9", así como das cidades, igual que vai necesaria a posta en marcha dun transporte metropolitano na área de Vigo, conectado co aeroporto.