BARCELONA, 25 de juny (EUROPA PRESS)
La marca 'Lleida' tindrà a partir d'ara un nou exponent a partir de la seva aroma. Així ho ha decidit avui el Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, que ha elegit un lolotip que representi el territori català, un projecte pioner a la Unió Europea.
Els objectius d'aquesta iniciativa, sota el nom de 'la qualitat desperta els sentits', són recalcar la importància que té l'estimulació de tots els sentits i acostar la campanya als discapacitats.
L'aroma escollit per representar Lleida es basa en la seva geografia i la seva vegetació. Els components del jurat hi han identificat conceptes com "frescor", "joventut", "dinamisme", "muntanya", "terra mullada" o "pluja".
L'elecció s'ha realitzat entre cinc olors diferents amb matisos de gastronomia, població, història, tradicions folklòriques i el finalment guanyador, geografia. El jurat encarregat d'elegir l'aroma ha estat format per representants de l'ONCE i altres associacions de discapacitats, així com de partits polítics i de la Diputació de Lleida.