Acaba el desmantellament dels boxes de la Fórmula 1 a València

Imatge després de l'execució dels treballs
SURUS INVERSA
Publicado 16/4/2018 18:58:45CET

Els equips instal·lats s'han subhastat online per a finançar el cost del projecte, que ha baixat així de 700.000 a 20.000 euros

VALÈNCIA, 16 Abr. (EUROPA PRESS) -

Les empreses Surus Inversa i Lezama Demoliciones han finalitzat els treballs per a alliberar els 'Tinglados' 4 i 5 del port de València, que fins ara romanien ocupats pels boxes de l'antic circuit de la Fórmula 1.

El projecte, el primer d'aquestes característiques que aplica els principis de l'"economia circular", ha aconseguit minimitzar els costos del desmuntatge a 20.000 euros quan el pressupost inicial ascendia a 700.000. Aquest estalvi del 97% per a les arques valencianes i la recuperació del 75% dels béns de les instal·lacions s'ha aconseguit mitjançant la reutilització i reciclatge dels actius, "dos pilars del canvi de paradigma que suposa l'economia circular, que acaba amb el principi d'usar i tirar", han subratllat en un comunicat des de Surus Inversa.

661 LOTS SUBHASTATS

D'aquesta forma, els actius i utensilis dels magatzems han generat un valor que no se sol contemplar per part de les Administracions Públiques i les empreses. En aquesta ocasió, s'han subhastat 661 lots d'actius, entre els quals s'incloïen mobiliari, sòls, lluminàries, dipòsits d'aigua, equips d'aire condicionat, portes d'accés a boxes i sanitaris, entre d'altres.

Tots ells han despertat l'interés de 1.713 licitadors, que van adquirir els actius a través de 58.718 licitacions. Aquestes licitacions han maximitzat el valor dels actius i han servit per a finançar tot el desmantellament, de manera que s'ha aconseguit la reutilització de tots els equips que estaven instal·lats.

Aquest projecte, "pioner" entre les Administracions Públiques espanyoles, també ha reduït un 60% els residus que s'haurien generat amb un model tradicional de desmantellament.

Aquest projecte va començar al setembre de 2017 a través d'una licitació llançada per l'Entitat d'Infraestructures de la Generalitat Valenciana (EIGE) amb l'objectiu de desmantellar les instal·lacions d'un circuit que va romandre actiu de 2008 a 2012 després d'escometre unes obres que van costar més de 14 milions d'euros.

Contador
colaboracio