Air Nostrum i CityJet sumaran forces per a crear "el major grup europeu d'aerolínies regionals"

Firma de l'acord entre Airnostrum i CityJet
AIRNOSTRUM
Actualizado: martes, 17 julio 2018 14:47

VALÈNCIA, 17 Jul. (EUROPA PRESS) -

Air Nostrum i CityJet firmaran un acord per a crear un holding que dirigiran les dos aerolínies per a aconseguir una cooperació més estreta, amb l'objectiu de crear "el major grup europeu d'aerolínies regionals", segons han anunciat aquest dimarts els seus primers executius, Carlos Bertomeu i Pat Byrne, respectivament, en el marc del Farnborough International Airshow (El Regne Unit)

Amb una flota combinada de prop de cent avions, ingressos anuals al voltant de 700 milions d'euros i més de 25 anys d'experiència en el sector, el nou grup d'aerolínies oferirà unes sinergies que es concretaran en "una proposta molt eficient per al mercat", destaca la firma valenciana en un comunicat.

Les dos aerolínies tenen una edat molt similar, ja que es van fundar en 1993 (CityJet) i 1994 (Air Nostrum), per la qual cosa les dos estan prop del seu vint-i-cinqué any de funcionament. L'experiència que han acumulat durant aquest període de temps serà "decisiva" a l'hora de sumar el coneixement i els recursos de les dos aerolínies, per a constituir "un grup únic de considerable magnitud".

El president d'Air Nostrum ha incidit sobre aquest tema en què "Europa està experimentant una expansió substancial en els contractes de 'wet lease', molt estesos a dia de hui a Amèrica del Nord", per la qual cosa "les línies aèries tradicionals busquen de forma creixent una estratègia de subcontractació de les seues operacions regionals".

Mitjançant aquest acord, Bertomeu considera que les aerolínies han trobat "una fórmula per a combinar els seus recursos respectius en termes d'aeronaus, tripulacions i servicis de suport i manteniment". "Indubtablement, açò implicarà una opció molt més completa i eficient en costos, de cara a oferir el millor producte al mercat europeu, i estem convençuts que el holding serà un proveïdor ideal per a les principals aerolínies d'Europa", ha asseverat.

En la mateixa línia, Byrne (CityJet) ha assegurat que tenen "moltes coses en comú" amb Air Nostrum, especialment per operar grans flotes d'avions Bombardier CRJ 900 i CRJ 1000, la qual cosa "constitueix una plataforma sòlida, eficient i ideal per als contractes de 'wet lease'". "Les nostres flotes combinades arribaran a un total de prop de 100 aeronaus", ha il·lustrat.

Una vegada fructificada la unió, ha assegurat que les dos empreses estaran "en posició de donar resposta a les necessitats específiques de les aerolínies clients, des de la nostra contrastada flexibilitat en la provisió d'operacions segures, fiables i amb una qualitat garantida". "La nostra experiència provada, sumada a una gestió experta d'actius en l'adquisició d'aeronaus per a nous contractes de 'wet lease', és també un benefici afegit significatiu que podem proporcionar als nostres clients", ha subratllat.

Els ingressos bruts anuals consolidats d'Air Nostrum i CityJet rondaran els 700 milions d'euros, derivats d'una cartera "equilibrada i ben distribuïda" de contractes d'arrendament i franquícia en tota Europa. Açò permetrà al holding oferir un servici en condicions econòmiques òptimes a les seues aerolínies clients, "des de la confiança que suposa disposar d'una base financera molt sòlida", asseguren des de la firma valenciana.

Els gestors de les aerolínies decidiran la seu operativa del holding i acabaran de definir la distribució de les participacions accionarials. El desenvolupament d'aquest projecte està subjecte a l'obtenció de les aprovacions regulatòries necessàries, per a les quals ja s'han iniciat els treballs preparatoris.

FLOTES DE 50 I 40 AVIONS

Air Nostrum, que empra 1.450 persones, opera per a Iberia vols regionals en virtut d'un acord exclusiu de franquícia que l'any passat va complir dos dècades. Amb la marca Iberia Regional Air Nostrum, ofereix vols regulars a prop de 60 destinacions dins d'Europa i Àfrica, amb una flota de 50 avions, inclosos 30 reactors CRJ1000 Bombardier. També està present en el mercat d'arrendament d'avions amb tripulació per a clients a Europa com a Lufthansa, SAS, Binter i Croatian Airlines.

Per la seua banda, CityJet empra 1.250 persones en nova països d'Europa i opera una àmplia xarxa regional de vols en virtut de contractes de 'wet lease' amb Air France, Brussels Airlines i SAS. Compta amb una flota de més de 40 avions en nou bases europees, amb 22 nous jets regionals Bombardier CRJ900 adquirits específicament per als 'wet lease'.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià