Així és la bústia de l'Agencia Antifrau perquè la ciutadania ajude a "destapar" casos de corrupció

Bústia de denúncies en la web de l'Agencia Antifrau
EUROPA PRESS
Actualizado: jueves, 24 mayo 2018 15:06

VALÈNCIA, 24 May. (EUROPA PRESS) -

L'Agencia Antifrau ha presentat aquest dijous la seua bústia de denúncies que permetrà a la ciutadania i als empleats públics ajudar "a destapar" els casos de corrupció i posar en coneixement aquelles conductes contràries al dret o de pràctica lesiva per al bon govern de les administracions públiques.

Així ho ha explicat el director de l'Agencia Antifrau, Joan Llinares, durant la presentació de la iniciativa, on ha estat acompanyat de la representant de X-Net, una de les entitats que ha desenvolupat l'aplicació, Simona Levi, i l'enginyer informàtic Hervé Falciani.

Llinares ha ressaltat que es tracta d'una tecnologia per a "agilitzar la prevenció i eradicació del frau", ja que s'ha mostrat convingut que queden "molts" casos de corrupció per "aflorar". Per açò, ha destacat la importància d'aquesta bústia perquè gràcies a la participació ciutadana i la dels empleats públics es puga posar "un control" davant la "dificultat de destapar els casos de corrupció que dia a dia se'n van descobrint".

En concret, aquesta ferramenta informàtica compta amb els mètodes de prevenció de la corrupció més avançats i s'inspira en els sistemes informàtics desenvolupats per les organitzacions de la societat civil que porten molts anys d'experiència en la lluita per la transparència i contra la corrupció com són Hermes Center for Transparency and Digital Human Rights, el projecte activista X-Net i GlobaLeaks.

D'aquesta manera, permetrà a la ciutadania i als empleats públics comunicar-se amb l'Agència per a posar en coneixement aquelles conductes de frau o corrupció, garantint "la confidencialitat, anonimat i la protecció del denunciant".

Les denúncies o informacions es podran enviar de forma nominal o bé, en el cas que així ho decidisca l'informador, de forma anònima mitjançant el navegador TOR que podrà descarregar-se des de la web de l'Agencia Antifrau. Una vegada rebudes, la Direcció d'Anàlisi i Investigació de l'organisme, formada per funcionaris de carrera especialitzats, s'encarregarà de respondre i investigar aquelles denúncies que consideren "versemblants".

Una vegada presentada la comunicació o denúncia, els usuaris obtindran un codi d'accés a un canal de comunicació de caràcter confidencial que serà la manera d'accedir per a poder mantindre una col·laboració constant amb l'òrgan gestor de la bústia.

Conclòs el procés, la bústia donarà una resposta que pot anar des de la formulació de recomanacions que tinguen per objectiu millorar la gestió pública fins a la tramitació d'expedients administratius per a restaurar la legalitat alterada, l'adopció de mesures sancionadores o disciplinàries o la comunicació a Fiscalia, si hi ha un il·lícit penal.

Llinares ha explicat que ja està l'equip directiu de l'agència complet i que ha sigut "molt difícil" el procés de selecció per "la qualitat" dels currículums presentats.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià