Blesa passa la seua primera nit a la presó

 Miguel Blesa
EUROPA PRESS
Europa Press C. Valenciana
Actualizado: viernes, 17 mayo 2013 12:33

MADRID 17 May. (EUROPA PRESS) -

L'expresident de Caja Madrid Miguel Blesa ha passat la seua primera nit a la presó després que dos agents de la Guàrdia Civil el portaren a la presó des del Jutjat d'Instrucció número 9 de Madrid, segons han informat a Europa Press fonts jurídiques.

Els agents de l'Institut Armat van acudir al jutjat cap a les 20.30 hores, després que Blesa estiguera en dependències judicials durant al voltant de set hores.

El seu entorn es mobilitza per a intentar buscar els 2,5 milions d'euros de fiança que ha acordat el jutge Elpidio José Silva per a eludir la seua permanència a la presó, que previsiblement serà la de Soto del Real.

El jutge qualifica d'"aberrant" que Caja Madrid comprara el City National Bank de Florida en ple "tsunami" econòmic i afirma que la "tempesta perfecta" a l'entitat no va dependre de constants climatològiques, sinó del "procedir directe" del seu expresident Miguel Blesa.

Així ho sosté el magistrat en la sentència, a què ha tingut accés Europa Press, pel que decreta l'ingrés a la presó provisional baix fiança de 2,5 milions d'euros de Blesa en entendre que concorren "molt rellevants" indicis de criminalitat, dels quals es desprén un possible delicte societari d'administració deslleial o bé un d'apropiació indeguda amb un altre de falsedat de document públic.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press