Català diu que l'ajust pressupostari en llibres de text es destinarà a obres de rehabilitació de centres escolars

La consellera de Educación, María José Català,
EUROPA PRESS
Europa Press C. Valenciana
Actualizado: martes, 21 mayo 2013 16:21

VALÈNCIA 21 May. (EUROPA PRESS) -

La consellera d'Educació, Cultura i Esport, María José Català, ha assegurat, sobre l'ajust pressupostari que afecta el seu departament --i pel qual s'han detret 7 milions d'euros d'ajudes a llibres de text-- que se'n va a destinar a fer obres prioritàries incloses en el Pla de revisió d'infraestructures escolars.

Així ho ha explicat la titular d'Educació a la presentació del programa 'Aprendre a Emprendre' després que ahir es coneguera que la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública ha aprovat una modificació pressupostària per la qual es detreuen set dels 14 milions d'euros de la partida pressupostària d'Educació destinada a la gratuïtat dels llibres de text i es transferixen al capítol destinat a Despeses Diversos de la Generalitat.

Sobre esta qüestió, María José Català ha assenyalat que "el que s'ha plantejat és que en este moment se'n va a prioritzar una sèrie d'accions necessàries, com és el Pla de rehabilitació d'infraestructures educatives i per este motiu estos ajustos aniran destinats a poder dedicar els majors esforços econòmics a les obres pertinents en centres escolars".

Interrogada per si de cas la modificació pressupostària suposa que les ajudes de text se'n van a veure reduïdes a la meitat, la consellera ha considerat que "el principal" que ha de fer l'administració és "pagar les ajudes que estan pendents".

"I a partir d'ací en les ajudes de llibres se'n va a treballar (amb vista al curs que ve) en una nova línia de continguts digitals que esta setmana se'n va a tractar ja en les meses corresponents i a la resta es prioritzarà les ajudes a les persona amb rendes més baixes".

Artículos Relacionados

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press