Català valora la consulta lingüística com "una primera experiència" de "moltes" sobre jornada continuada i altres temes

La consellera de Educación, María José Català, en rueda de prensa.
EUROPA PRESS
Actualizado: viernes, 19 diciembre 2014 16:09

Diu que els què voten és per a expressar la seua voluntat i els que no per estar "totalment satisfets amb el programa lingüístic del centre"

VALÈNCIA, 19 Dic. (EUROPA PRESS) -

La consellera d'Educació, María José Català, ha valorat la consulta lingüística convocada este divendres perquè els pares d'alumnes d'Infantil i Primària puguen expressar la seua preferència pel programa lingüístic del col·legi dels seus fills com "una primera experiència que va a donar pas a moltes altres", sobre "molts temes que estan sobre la taula, com la jornada continuada i altres temes que poden treballar-se també amb els pares", ha subratllat.

En la roda de premsa posterior al ple del Consell, la també portaveu ha assegurat que encara no disposa de dades de participació i "queda tot el dia perquè els pares puguen accedir a la plataforma i expressar la seua opinió". "Entenc que les persones que es manifesten ho faran perquè volen deixar entreveure la seua voluntat i si hi ha persones que no es manifesten, entenc que estan totalment satisfetes amb el programa lingüístic del centre al qual porten als seus fills", ha asseverat.

Ha remarcat que esta consulta d'opinió, no vinculant, "és la primera experiència de relació directa entre pares i administració per a preguntar la seua opinió" i "va a donar pas a moltes altres", donada la seua intenció de tenir "una relació més fluida entre el pare i l'administració, sobretot obrir la porta que les administracions educatives no tinguen por de preguntar als pares què els sembla l'educació dels seus fills i quines són les seues preferències".

A preguntes sobre el nivell de participació necessari per a considerar-la un èxit, també ha replicat: "En qualsevol cas, la consulta em sembla una molt bona iniciativa i el primer pas cap a una relació molt més fluida entre l'administració i els pares, que entenc que és el que ha de fer l'administració educativa".

Preguntada pel nombre de credencials sol·licitades pels pares per a participar en este procés, ha aclarit que "no és una credencial expressa per a la consulta plurilingüe", sinó "per tenir accés a una plataforma que porta anys en funcionament en el sistema educatiu valencià, Itaca, per mitjà de la qual poden accedir a les avaluacions dels seus fills i a altres circumstàncies".

"MOLTS PARES TENEN CLAU DES DE FA TEMPS"

Català ha defensat, en este sentit, que el volum de credencials demanades als últims dies "no és simptomàtic o no pot prendre's com a base per entendre la participació tenint en compte que molts pares tenen clau des de fa temps".

"No és significatiu per a mi els que han demanat credencial els últims tres dies perquè tots els qui tenien clau poden haver votat i poden tenir clau des de fa temps", ha tancat.

Pel que fa a la xifra del cens de pares convocat a esta consulta, ha afirmat que "el cens són tots els pares de Primària, té un cens cadascun dels col·legis".

Sobre futurs processos d'este tipus, ha apuntat que estan "treballant sobre quin tipus de consultes" es podrien fer i que "hi ha molts temes que estan sobre la taula, la jornada continuada i altres temes que poden treballar-se també amb els pares".

SENSE POR A LA RELACIÓ AMB LES FAMÍLIES

Català ha remarcat que la política educativa del Consell "està basada en una relació amb els pares, amb les famílies", a la qual assegura no tenir por, i que "és simptomàtic que alguns partits polítics i algunes plataformes es neguen que se'ls pregunte als pares sobre l'educació dels seus fills" per a conèixer "per quin tipus de política educativa opten" estes formacions i entitats.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià