La Conselleria de Transparència estrena un nou sistema de queixes en línia sense necessitat d'identificació digital

Actualizado: lunes, 31 julio 2017 16:51

VALÉNCIA, 31 Jul. (EUROPA PRESS) -

La Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació ha estrenat este dilluns en la seu electrònica de la Generalitat el nou sistema de queixes ciutadanes 'en línia' sense necessitat d'identificació digital i a través del telèfon 012.

Segons ha explicat en un comunicat, la seu electrònica de la Generalitat ha habilitat un enllaç on, seguint "uns senzills passos amb opcions molt clares", es podrà deixar constància de la queixa perquè seguisca el tràmit corresponent i obtindre resposta en el termini d'un mes.

El subsecretari de Transparència, Alfonso Puncel, ha subratllat que esta iniciativa s'emmarca "en el pla d'aproximació de l'administració", que es completarà "amb les mesures de simplificació administrativa i l'actualització, ampliació i millora en la dotació en personal i mitjans tecnològics de les Oficines PROP".

QUEIXES SENSE IDENTIFICACIÓ DIGITAL

La principal novetat és que les queixes que es realitzen per esta via es podran presentar sense certificat digital en el cas que siguen "relatives als servicis administratius prestats per la Generalitat".

Pel que fa a les reclamacions de caràcter assistencial --expedients de dependència, servicis socials i atenció sanitària--, sí es requerirà el certificat digital, segons explica la Conselleria, per tractar-se de servicis en els quals "la informació subministrada pot contindre dades de caràcter personal d'alt nivell de protecció".

Transparència ha especificat que es consideren queixes "els escrits i comunicacions en els quals es realitzen manifestacions de disconformitat amb les prestacions de servicis, especialment en el cas de tardances en els terminis, desatencions o qualsevol altre tipus d'actuació deficient que constituïsca faltada en la qualitat del servici prestat".

"S'avança un pas més en la millora dels servicis a la ciutadania que presta l'administració de la Generalitat facilitant la presentació de les queixes de forma ràpida i senzilla i sense la necessitat de desplaçaments, que en ocasions, pot suposar un obstacle en l'exercici dels drets de la ciutadania", ha afegit Alfonso Puncel.

El projecte, que ha sigut dissenyat des de la Conselleria de Transparència en col·laboració amb la direcció general de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, en breu comptarà amb la possibilitat de realitzar suggeriments i agraïments en línia.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià