La Dependent estrena al Talia 'Bankabaret', una farsa en clau musical sobre la crisi i la corrupció

EL ESPECTÁCULO 'BANKABARET'
LA DEPENDENT
Europa Press C. Valenciana
Actualizado: jueves, 23 mayo 2013 16:00

VALÈNCIA 23 May. (EUROPA PRESS) -

La companyia La Dependent estrena este dijous al teatre Talia de València l'espectacle 'Bankabaret', una farsa en clau musical que invita l'espectador a fer "una reflexió divertida, tot i que sone paradoxal, sobre el tràgic panorama actual" de crisi i corrupció.

Així ho ha explicat a Europa Press el creador dels textos del muntatge --que estarà en el cartell de la sala valenciana fins al pròxim 9 de juny--, Ximo Llorens, qui ha assenyalat que la funció presenta un format de cabaret per a oferir al públic d'"una forma menys crua" elements d'anàlisi sobre la precària situació econòmica i els drames personals als quals conduïx.

"Usar un codi de farsa i paròdia per a dir coses serioses i greus és una cosa que s'ha fet des de sempre, des del teatre clàssic", ha observat l'autor.

Com hem arribat fins ací, per què s'han permés estos abusos, qui són els culpables i, sobretot, si s'ha aprés alguna cosa són les qüestions de les quals part 'Bankabaret', un projecte de creació col·lectiva que arranca de les preocupacions de les persona i de la improvisació i que dirigix Pep Cortés.

S'aborda així "l'evolució social des d'aquells moments en els quals tot pintava molt bé, havia molta alegria i inconsciència, fins al desastre actual". "Tenim ganes de fer riure a la gent però sempre fent evident el drama, res còmic, que hi ha darrere", afegix Llorens.

Els actors Joan Gadea, Rosanna Espinós, Pepa Miralles i Pep Sellés integren l'elenc artístic de la peça i donen vida als nombrosos personatges que passen per l'escenari, des de rics banquers que lluïxen cridaners vestits daurats fins a gent "amb molts diners i pocs escrúpols".

Tot això a manera de cabaret clàssic, amb balls, cançons de Panchi Vivó, moltíssim humor "i una llet dolenta capaç d'arrancar al públic riallades amb un regust un tant amarg", detallen els responsables de la companyia alcoiana.

TEATRE PER A L'AGITACIÓ

La Dependent definix esta funció com "teatre armat per a la denúncia, l'agitació i la revolució pacífica", i alhora "divertit, allunyat d'espessors doctrinàries, popular, directe i comprensible".

"Tot això és Bankabaret, l'espai de la felicitat on tot es pot comprar i ja veurem si també pagar", conclouen.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press