Els alumnes valencians milloren en Matemàtiques en Primària i en Valencià en Secundària i punxen en expressió escrita

Alumnos en clase
GVA/JLBORT
Actualizado: miércoles, 22 octubre 2014 17:17

VALÈNCIA, 22 Oct. (EUROPA PRESS) -

Els alumnes de la Comunitat Valenciana han millorat les seues competències, especialment en Matemàtiques en el nivell d'Educació Primària --on en els últims dos anys han incrementat la seua puntuació 26 punts-- i en Valencià en el cas de Secundària, amb una pujada de 24 punts en este mateix període. Tot i això, seguixen 'punxant' en l'expressió escrita, que és l'àrea on obtenen puntuacions més baixes en tots els idiomes, tant castellà com valencià i anglès.

Així es desprèn dels resultats de l'avaluació diagnòstica feta el maig de 2014 a 99.156 alumnes de quart de Primària i segon de l'ESO i que este dimecres ha donat a conèixer la Conselleria d'Educació, que ha subratllat que les dades reflectixen que els estudiants de la Comunitat "milloren considerablement en totes les competències respecte a les dades obtingudes en els cursos 2011-12 i 2012-13".

Des de l'administració recorden, a través d'un comunicat, que la prova diagnòstica mesura la competència lingüística i matemàtica dels estudiants. En Primària, els alumnes milloren en els dos casos, amb una diferència en matemàtiques de 26 punts respecte al curs 2011-12 i de 10 punts respecte al 2012-13, mentre que l'increment en competència lingüística és de 4 punts respecte al 2011-12 i de 2 punts respecte al 2012-13.

En Secundària, afegix el departament de Campanar, també milloren totes les competències respecte al curs 2011-12, ja que els alumnes treuen 7 punts més en matemàtiques, 5 en castellà, 24 en valencià i 10 en anglès. Si es comparen els resultats amb el curs 2012-13, la millora és de 2 punts en matemàtiques, 5 en castellà, 3 en valencià i sol anglès empitjora al perdre un punt.

Pel que fa a les àrees on es detecta una necessitat de millora --és a dir, que estan per baix de la mitjana estipulada en 500 punts-- en Matemàtiques de Primària són números i operacions (479 punts) i mesura (471 punts). En canvi, criden l'atenció els bons resultats assolits per geometria (576 punts) i en estadística (523 punts).

Per la seua banda, en competència lingüística de Primària s'han de millorar els resultats a l'àrea de composició de textos escrits (467 punts), mentre que s'obtenen resultats significativament bons a l'àrea de comprensió oral (502 punts) i comprensió de textos (525 punts).

En Secundària, en la competència matemàtica, destaca positivament el resultat en estadística i probabilitat (570 punts) i en números (562 punts). Per part seua, en castellà s'han de millorar els resultats a l'àrea d'expressió escrita (422 punts) i s'obtenen resultats molt més alts a l'àrea de comprensió oral (537 punts).

Sobre el valencià, les proves aconsellen que s'han d'establir plans de millora a l'àrea d'expressió escrita (443 punts), que contrasta amb els bons resultats en comprensió escrita (527 punts). En anglès s'han obtingut bons resultats en comprensió oral (590 punts) i cap millorar també en expressió escrita (445 punts).

Alhora, Educació subratlla que els centres que han subscrit un contracte programa amb l'administració han obtingut millors resultats i milloren 5,2 punts respecte al curs 2011-12 i els que no ho han subscrit, que empitjoren 1,5 punts.

RESULTATS SEGONS EL CONTEXT

A més de les proves, els alumnes també van omplir qüestionaris de context que revelen informació addicional relacionada amb la situació de l'alumnat i de la comunitat educativa. Així, tant en Primària com en Secundària els alumnes que realitzen activitats musicals o esportives dos o més dies a la setmana obtenen una puntuació superior que els seus companys.

En este punt, cal destacar que el 62% de l'alumnat de Primària i el 60% de Secundària realitza activitats esportives amb freqüència. Respecte a la música, el 17% dels alumnes de Primària realitza música dos vegades per setmana i l'11% de Secundària.

Respecte al nombre d'activitats extraescolars, els estudiants de Primària que realitzen dos activitats (el 20% del total) són els que millors resultats obtenen. En Secundària, un petit percentatge de l'alumnat (el 5% del total), són capaços d'organitzar-se per fer tres activitats, i obtenir bons resultats acadèmics, amb puntuacions superiors als 520 punts, molt similars als quals realitzen dues activitats (29% del total).

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià