Els alumnes valencians, per davall de la mitjana espanyola en resolució de problemes en grup, segons PISA

Estudi, estudiar, estudiant, estudiants, classe, classes, aula, aules, alumne
EUROPA PRESS
Actualizado: martes, 21 noviembre 2017 13:06

MADRID/VALÈNCIA, 21 Nov. (EUROPA PRESS) -

Els alumnes de la Comunitat Valenciana es queden lleugerament per davall de la mitjana espanyola a l'hora de resoldre problemes en grup. Segons l'últim informe PISA, publicat este dimarts, 21 de novembre, per l'OCDE, els estudiants valencians obtenen una puntuació de 492 enfront dels 496 del còmput nacional, que, al seu torn, no arriba als 500 punts que marquen de mitjana els països analitzats.

D'acord a aquestes dades, Madrid i Castella i Lleó són els que obtenen els millors resultats dins d'Espanya a l'hora de resoldre problemes en grup, mentre que els de Andalusia i Extremadura registren els pitjors resultats. La Comunitat Valenciana apareix en el lloc 10.

L'estudi, que posa el focus en 32 països membres de l'OCDE i altres 19 nacions i economies associades, analitza la capacitat dels estudiants de 15 anys a l'hora de treballar en equip i col·laborar en la resolució de problemes.

La mitjana dels països analitzats és de 500 punts, sent els estudiants de Singapur (561), el Japó (552), Hong Kong (541) i Corea (538) aquells que obtenen millors resultats en este àmbit, davant dels de Tunísia (382), el Brasil (412), Montenegro (416) i el Perú (418).

A Espanya, que frega la mitjana amb 496 punts, lideren la classificació Madrid (519), Castella i Lleó (517), Navarra (505) i Catalunya (505), totes elles per damunt de la mitjana de l'OCDE, seguides d'Aragó (499), Castella-la Manxa (497), Astúries (496), La Rioja (495), Galícia (494), Comunitat Valenciana (492), Balears (488), Múrcia (486), Cantàbria (485), País Basc (484), Canàries (484), Andalusia (483) i Extremadura (474).

LES XIQUES, MILLORS

Per gènere, les xiques obtenen de mitjana 515 punts (508 a Espanya), destacant en països com ara Austràlia, Finlàndia, Letònia, Nova Zelanda i Suècia, enfront dels 508 dels xics (485 a Espanya). L'informe constata que en els països analitzats les alumnes són millors en lectura, però pitjors en matemàtiques i ciències.

L'avaluació de PISA es va realitzar el 2015 i porta per lema 'Collaborative problem solving'. Analitza altres qüestions com el fet dels pares ajuden els seus fills (en cas de rebre este suport, els alumnes obtenen millors notes) o l'ús dels videojocs (aquells que juguen tenen pitjors resultats).

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià