Els socis d'Air Nostrum entraran en el negoci de l'extinció d'incendis i en el de l'Alta Velocitat

Carlos Bertomeu (Air Nostrum)
EUROPA PRESS
Actualizado: viernes, 24 noviembre 2017 16:53

VALÈNCIA, 24 Nov. (EUROPA PRESS) -

Els socis accionistes d'Air Nostrum han emprès un camí decidit a "diversificar" la seua activitat i s'han proposat entrar en el negoci de l'extinció d'incendis i en el de l'alta velocitat, dos sectors que veuen amb poderós "atractiu".

Així ho ha anunciat este divendres el president i soci majoritari d'Air Nostrum, Carlos Bertomeu, durant la presentació del Pla Director 2018-2020 d'Inversions en Línies Aèries Internacionals (ILAI).

Per a açò, la societat Planificació i Solucions Aèries (PLYSA) --propietat dels accionistes d'Air Nostrum-- realitzarà una inversió inicial de 8 milions d'euros que li permeta entrar en el negoci de l'extinció d'incendis i presentar-se als concursos que es convoquen en diferents territoris, també a la Comunitat Valenciana, "en la nostra terra i un dels primers que ix", ha subratllat.

En este sentit, PLYSA aspira a contribuir a la protecció del medi ambient des de la fase de prevenció fins a la d'extinció d'incendis forestals. Així mateix, ha advocat per presentar-se a concursos d'este tipus als voltants: en el sud de França, Portugal i el nord del Marroc. I fins i tot podrien aventurar-se en Argentina, on ja compten amb una plataforma.

AVIONS D'ÚLTIMA GENERACIÓ

PLYSA entrarà amb sis avions d'última generació, "més versàtils", un Air Tractor AT401 i cinc Trush 71OP, un tipus d'avió "més xicotet, més lleuger, que porta un poc menys d'aigua però pot fer operacions més seguides i necessita pistes més curtes" i el cost dels quals ascendeix a 1,5 milions de dòlars cadascun.

OPERACIONS EN ALTA VELOCITAT EN 2020

A més, a través d'Intermodalidad de Levante S.A. (ILSA) --on els socis d'Air Nostrum tenen una participació del 90%-- estan analitzant una comanda de trens amb diferents fabricadors i l'entrada de nous socis amb l'objectiu d'iniciar operacions a partir de desembre de 2020, data en la qual es liberalitzaran els mercats ferroviaris domèstics de la Unió Europea (AVEL i Llarga Distància a Espanya). L'objectiu d'ILSA serà funcionar com un operador intermodal (tren + avió).

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià