Els treballadors del TAM diuen que mantenint el pressupost i "amb imaginació" el sistema "milloraria"

Actualizado: viernes, 21 noviembre 2014 14:42

ALACANT, 21 Nov. (EUROPA PRESS) -

El Comitè d'Empresa del Transport Alacant Metropolità (TAM) ha considerat este divendres, després de la publicació del termini d'exposició pública del projecte per a la nova concessió del servici per als pròxims quatre anys, que "mantenint el pressupost actual" i "amb un poc d'imaginació" es podria "millorar" el sistema.

Els treballadors han iniciat una ronda de contactes amb els ajuntaments de Sant Vicent del Raspeig, Sant Joan d'Alacant i Mutxamel per exposar la necessitat d'aplicar millores en les línies del TAM que els afecten. A este respecte, segons el Comitè, la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient preveu una rebaixa de mig milió d'euros del pressupost actual de 3,5.

En este sentit, el president del Comitè, Gil Grimaldos, ha detallat en declaracions a Europa Press este divendres, que el que planteja la Conselleria "no és molt encoratjador" i té l'objectiu de "generar arguments per a intentar transmetre que sobren autobusos. I res més lluny de la realitat".

Tot i això, ha dit que en les reunions amb els ajuntaments "hem estat clarificadors a l'hora de traslladar-los objectivament la situació i les millores que es podrien aplicar al transport únicament mantenint el pressupost i i han estat un poc originals".

APROFITANT ELS RECORREGUTS

Així, han detallat que, en el cas de Sant Vicent del Raspeig, les línies 36 i 38 --que unixen Alacant amb la Universitat d'Alacant--, "amb variar l'entrada a la UA en comptes de la rotona de l'autovia, per l'avinguda Vicente Savall i habilitant una parada al costat de la facultat d'Educació i a la Residència, es tindria la possibilitat de comunicar-se amb molts barris".

"I això no suposa cap desemborsament econòmic. Augmentarien els usuaris i es reduiria el dèficit del sistema", ha seguit Grimaldos, que ha concretat que el desfasament de 3,5 milions d'euros ho assumix la Conselleria.

Alhora, pel que fa a Sant Joan i Mutxamel des del Comitè s'ha plantejat als consistoris la creació de llançadores directes entre el centre de les dos poblacions i el centre d'Alacant. "Seria un atractiu perquè els usuaris que no ho utilitzen es plantejarien usar-lo. Perquè es reduiria el recorregut a 20 minuts i seria un servici amb una freqüència de mitja hora", ha concretat.

"El que fem és ajustar-nos al pressupost actual. Perquè seria injust que, després que Alacant hi haja assumit el cost de les línies TAM que circulen per dins de la ciutat, la beneficiària fora la Conselleria, quan el pressupost de l'any passat ja estava retallat", ha criticat Grimaldos.

GESTIÓ DIRECTA

Finalment, el president del Comitè d'Empresa del TAM ha manifestat que les "ciutats modernes" tenen un "sistema de transport públic", que ha enfrontat al "pensament pessimista de la Conselleria" que en el plec de condicions "diuen que no té sentit mantenir el nombre d'autobusos" perquè es produirà un "desarrelament en els usuaris".

Gil Grimaldos ha valorat com "molt encertada" la proposta d'Esquerra Unida per a recuperar la gestió directa del TAM. "Els empresaris obtenen beneficis, de tan tant com el servici revertís en la ciutadania en un millor servici i en un estalvi d'impostos", ha indicat.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià