Falles.- Controla Club distribuirà en les més de 300 comissions un Decàleg per a prevenir el consum d'alcohol

Campaña Controla Club
Europa Press
Actualizado: miércoles, 25 febrero 2015 18:44

El 48'52% de les urgències ateses en 2014 per drogues estan relacionades amb l'alcohol

VALÈNCIA, 25 Feb. (EUROPA PRESS) -

L'ONG Controla Club distribuirà estes Falles en les més de 300 comissions un Decàleg per a prevenir el consum d'alcohol, especialment entre els joves dins de la tradicional campanya de conscienciació que posen en marxa durant estes festes i que com a novetat comptarà també amb la Plantà de la primera falla a la seu la Junta Central Fallera amb la qual es vol incidir en este missatge.

Així, ho ha anunciat este dimecres el president de Controla Club , Vicente Pizcueta, el conseller de Sanitat, Manuel Llombart, el secretari general de Junta Central Fallera, José Luis Vaello, i la Fallera Major de València, Estefanía López, a la presentació d'esta campanya.

Sobre esta qüestió, el de Sanitat, Manuel Llombart, ha destacat "la importància d'unir esforços entre les diferents entitats i col·lectius festers per a conscienciar sobre els riscos associats al consum d'alcohol i qualsevol altre tipus de substància addictiva" i "evitar així que els joves s'inicien en el consum d'estes substàncies durant" estes festes "donada la major permissivitat social o major predisposició grupal".

Així, ha assenyalat que gairebé la meitat de les urgències que es van atendre en 2014 per consums de drogues, el 48,52%, estan relacionades amb consums d'alcohol, és a dir, amb intoxicacions, dependència, síndrome d'abstinència, trastorn induït, entre d'altres.

En concret, durant l'any passat es van atendre 2.166 urgències per consum de drogues com el cànnabis, opioides, la cocaïna, l'alcohol o altres substàncies addictives. De totes elles, un total de 1.051 casos es van relacionar amb el consum d'alcohol i d'ells 680 episodis han estat intoxicacions etíliques o borratxeres. En este cas, s'observa que el perfil majoritari és el d'un home més de 35 anys, i que el 26,3% són joves amb una edat compresa entre els 16 i 20 anys.

Per la seua banda, la Fallera Major ha brindat tot el seu suport a esta campanya i ha demanat als joves que "gaudisquen amb cap" i "sense excessos" d'estes festes. D'igual manera, el secretari general de Junta Central Fallera, José Luis Vaello, ha incidit que és "perfectament compatible" gaudir amb les Festes amb "la moderació" en la ingesta de l'alcohol.

IMPORTÀNCIA DE LA CAMPANYA

El 90,78 de les colles, barraques i casals, segons un estudi de l'ONG, consideren important la seua participació en la campanya. El 29,23% dels enquestats el que més valora és la dimensió lúdica de la festa, les reunions d'amics, les celebracions festives al carrer com revetlles, cercaviles, concursos de paelles. En segon lloc el 24,62% el que més valora és el seu valor cultural i en tercer lloc la posada en valor de les tradicions populars amb un 23,08%.

Respecte a la percepció de quins són els principals problemes de la festa i la necessitat de conscienciar al conjunt dels ciutadans, per al col·lectiu fester "el més important" és la protecció del menor davant de l'ús del us petards, la presència de l'alcohol i els horaris, seguit del consum de drogues il·legals, els consums abusius d'alcohol, la promoció de la seguretat viària i les conductes incíviques i el vandalisme.

Amb caràcter general, destaca l'alta conscienciació dels col·lectius festers sobre la necessitat d'abordar els aspectes problemàtics de la festa. Tots els problemes assenyalats tenen una valoració entre bastant o molt important assolint una puntuació de 8,5 sobre 10.

A la pregunta si és convenient portar a terme este tipus de campanyes per al 95, 39% dels enquestats la realització de les mateixes és bastant o molt important i sobre la conveniència de la participació dels col·lectius festers per al 90,76% és considerat bastant o molt important.

Respecte a com hauria de realitzar-se estes campanyes els enquestats consideren prioritari "impartir xerrades de sensibilització sobre les problemàtiques associades al consum d'alcohol per als menors amb un 8,9 sobre 10. Seguit de la "difusió a través de les xarxes socials" amb un 8,8 de mitjana i en tercer lloc la creació d'una guia de consells pràctics amb missatges de conscienciació amb una valoració del 8,3.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià