La Generalitat Valenciana seguirà fent propostes per a un Pacte Educatiu "real, no una operació de màrqueting"

Vicent Marzà
I.CABALLER/CORTS VALENCIANES
Actualizado: jueves, 22 marzo 2018 15:47

VALÈNCIA, 22 Mar. (EUROPA PRESS) -

El conseller d'Educació de la Generalitat Valenciana, Vicent Marzà, ha subratllat que aquesta comunitat sempre ha realitzat propostes concretes per a contribuir a un Pacte Educatiu nacional "i les seguirà fent" però per a aconseguir un acord que siga "real, no un engany o una operació de màrqueting".

Així ho ha asseverat el titular d'Educació de l'Executiu autonòmic a preguntes dels mitjans sobre la seua opinió després que en els últims dies alguns partits polítics s'hagen "despenjat" de la negociació del Pacte Educatiu.

Sobre aquest tema, Marzà ha defès que des de la Comunitat Valenciana "sempre s'han fet propostes i se seguiran fent". "Per molt que parega que ara no hi ha opció, nosaltres sempre estarem ací per a intentar arribar a un pacte, però que siga real, no un engany o una operació de màrqueting, i per a això s'ha de respectar les competències, es tenen que posar recursos sobre la taula i començar a parlar de model educatiu i no només de determinades qüestions que poden ser polèmiques".

El conseller ha argumentat que "quan ú té voluntat d'arribar a un pacte ha de posar les condicions per a açò". I, en aquest sentit, ha advertit: "Està clar que si ú no es reafirma que sí vol un pacte a nivell estatal ha d'haver-hi uns recursos garantits i, per tant, un mínim d'inversió en el sistema educatiu, i tampoc es posa sobre la taula que se'n van a preservar les competències de cadascuna de les autonomies i no ens fan participar de forma activa, més bé pareix un pacte d'intencions i no tant de fons".

En la mateixa línia, ha incidit que "per a poder arribar a pactes cal comptar amb qui és competent". "No es pot parlar d'un pacte sense tindre clar el posicionament de cadascun dels territoris", ha recalcat Marzà, que ha agregat que, malgrat que per a les comunitats autònomes el "marc idoni" per a aquesta negociació és la Conferència Sectorial d'Educació "no se li ha fet cas".

"PLENA COMPETÈNCIA" DE LES CCAA

"Si les CCAA gestionem els centres i tenim plena competència en el dia a dia, hem de ser part activa i fins ara no se'ns ha tingut en compte de forma estable i com hem demanat", ha sentenciat.

Per a Marzà, "es pot dir molta vegades que hi ha voluntat però s'han de posar els recursos". "No es pot demanar un pacte si s'intenta entrar en les competències" de les CCAA, ha reiterat.

Per la seua banda, el secretari autonòmic d'Educació, Miguel Soler, ha fet notar que quan es va aprovar la LOE en 2006 es va contemplar una inversió addicional de 7.000 milions i es va acordar pagar al 50% entre l'Estat i les CCAA, mentre que amb el full de ruta de la LOMCE es contempla baixar la inversió al 3,8% del PIB, la qual cosa suposa reduir 15.000 milions.

"Això no pot ser l'inici d'un pacte, el que evident és no retallar més encara", ha dit Soler, que ha precisat que "el pacte no s'ha trencat sinó que es paralitza" fins que es puga arribar a un acord sobre les inversions i que l'Estat participe també d'elles.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià