Goirigolzarri aposta per convertir Bankia en el millor banc d'Espanya després de guanyar 150.000 clients en 2017

José Ignacio Goirigolzarri, en les jornades FIAB VI Madrid Food & Drink
EDUARDO PARRA/EUROPA PRESS
Actualizado: jueves, 21 junio 2018 12:52

MADRID, 21 Jun. (EUROPA PRESS) -

El president de Bankia, José Ignacio Goirigolzarri, s'ha marcat com a objectiu convertir l'entitat en el "millor banc" d'Espanya després de finalitzar el seu procés de reestructuració i després d'haver guanyat 150.000 clients en 2017.

"Ens hem marcat com a objectiu ser el millor banc d'Espanya amb el nou full de ruta de l'entitat per als pròxims tres anys, amb el model de gestió responsable. La sostenibilitat del projecte no se sustenta només en els resultats econòmics, sinó en la sostenibilitat del conjunt", ha assenyalat Goirigolzarri durant la seua participació en la VI Madrid Food & Drink Summit 2018.

El president de Bankia, que ha realitzat un 'viatge en el temps' per a explicar la situació de l'entitat bancària des que va prendre les regnes en 2012 fins a l'actualitat, ha assenyalat que en 2016 es va acabar l'etapa de reestructuració de la firma per a "començar el de creixement".

"Un creixement que es basa principalment en tres motors com el posicionament que ens està donant bons resultats i encara té recorregut. A més, la Comissió Europea ens va imposar a canvi de les ajudes un pla de reestructuració de cinc anys i teníem prohibides algunes activitats. Després de complir els objectius, ara estem alliberats i podem competir en igualtat de condicions amb la resta de competidors i ens obri nous camins, i la fusió amb BMN ens consolida com la quarta entitat bancària espanyola", ha explicat.

ELS CLIENTS VOLIEN UN BANC PROPER, SENZILL I TRANSPARENT

Goirigolzarri ha confessat que el seu projecte estava basat en la "professionalitat i independència" amb un Govern corporatiu xicotet, però eficient. "Prenem la decisió de destituir tots els consellers externs i substituir-los per executius de la casa. Més de 800 van ser cessats i ens estalviem més de set milions d'euros anuals", ha explicat sobre algunes de les primeres mesures escomeses en la reestructuració del banc.

Respecte al treball realitzat amb la plantilla en aquests anys, el president de Bankia ha destacat la "transformació anímica" de l'equip que va veure el "color de l'abisme que era negre, però va assumir seguir endavant i amb cada avanç se n'anava reforçant l'estima", mentre que ha recalcat que els clients són la "principal referència" per a Bankia.

"Els clients volien un banc proper, senzill i transparent. Havíem de posar la seua satisfacció en el centre de les nostres decisions i havíem de redefinir el nostre posicionament. Els resultats han sigut positius i ens ha permès incrementar el nombre de clients en més de 150.000 en 2017", ha assenyalat el directiu.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià