La Gonzalo Anaya preveu un inici de curs "complicat" pel "desordre normatiu, privatització i retallades"

Alumnos en clase
Foto: GVA/JLBORT
Actualizado: viernes, 29 agosto 2014 18:06
av2" class="NormalTextoNoticia" itemprop="articleBody">

Creu que l'avançament de classes no es farà "en les millors condicions"

   VALÈNCIA, 29 Ago. (EUROPA PRESS) -

   La Confederació d'AMPA 'Gonzalo Anaya' preveu un començament de curs escolar 2014-2015 "molt complicat" derivat de l'avançament de les classes al dia 3, cosa que no es farà "en les millors condicions" i sense temps per a organitzar, i pel "desordre normatiu, privatització i retallades acumulades".

   Així ho ha indicat en un comunicat la Confederació, que representa a les Associacions de Mares i Pares d'Alumnes federades a FAPA Castelló Penyagolosa, FAPA-València i FAPA Enric Valor Alacant, que recalca que reprenen l'activitat "amb un rotund rebuig a la segregadora LOMQE i a la privatització impulsada per la Conselleria d'Educació des d'Infantil fins a la universitat".

   Entre les retallades "acumulades" des de 2012 apunta a "plantilles docents reduïdes, eliminació d'unitats, elevat nombre d'alumnes per aula (30 escolars en Infantil i Primària i 32 en ESO), amb menys atenció educativa, insuficient oferta d'ensenyament en valencià, zero ajudes als llibres i als bancs solidaris de llibres, 20.369 escolars en barracons i centres promesos sense construir".

   Alhora, l'entitat destaca que l'augment de concerts, la tramitació dels Centres d'Iniciativa Social i el negoci privat de l'FP bàsica i dual "definixen un curs 2014-2015 en què es consolida una política educativa que és el major atac a l'educació pública, universal, laica i en valencià".

"NO ENS POT RESULTAR BENEFICIÓS"

   Segons la Confederació, "tot i que avançar l'obertura dels centres educatius pot semblar que ens afavorix a les famílies, no ens pot resultar beneficiós si no s'han creat les condicions necessàries per a que tot estiga preparat" per a rebre els alumnes en les aules.

   En este sentit, l'entitat es mostra preocupada perquè les comunitats educatives i les Direccions Territorials d'Educació "no disposen del temps necessari per a tenir tot tramitat i organitzat a temps". "Hi ha molts aspectes organitzatius que s'hauran de solucionar en dos dies i hem de fer saber a les mares i pares que l'única responsable és la Conselleria d'Educació", ha destacat la presidenta de la Confederació d'AMPA Gonzalo Anaya, María Dolores Tirado.

   A més, la Gonzalo Anaya ha afegit que este avançament ha suposat que s'eliminen els exàmens extraordinaris de setembre, "amb la qual cosa, s'han tret oportunitats de superar el curs als alumnes amb més dificultats, motiu de pes per a oposar-se a l'obertura avançada del curs 2014-2015".

   Sobre l'aplicació de la LOMQE a nivell autonòmic, ha reiterat el seu rebuig "per ser segregadora amb l'alumnat i per no tenir cap consens social". A més, entén que la tramitació autonòmica de la 'Llei Wert' "s'ha fet amb presses, sense planificació i sense consens". "Tot i tot això s'introduïxen canvis importants: des dels currículums nous, publicats el juliol a les classes impossibles de 45 minuts que han obligat els consells escolars a readaptar nous horaris en Primària que la majoria de famílies encara desconeixen", ha criticat.

   En esta línia, ha criticat també "el desgavell i la planificació dolenta en la tramitació de l'FP bàsica i dual i els Programes de Qualificació professional Inicial (PQPI) --publicats este divendres--" i augura que es patirà "la falta d'oferta pública d'FP en tots els nivells pel continu desviament de diners públics cap als centres privats", ja que "el Govern valencià els ha facilitat l'entrada al nou negoci de l'FP".

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià