MADRID 10 Nov. (EUROPA PRESS) -
Iberdrola i Renault estudien la posada en marxa de possibles projectes conjunts tendents a la implantació del cotxe elèctric en la Comunitat de Castella i Lleó, ha informat hui l'elèctrica.
La companyia que presidix Ignacio Sánchez Galán ha anunciat a més que s'encarregarà del desenvolupament de les infraestructures de recàrrega necessàries per a subministrar energia a tots els vehicles elèctrics de prova que tenen previst utilitzar les diferents conselleries de la Junta de Castella i Lleó.
Estes dos iniciatives d'Iberdrola se sumen al projecte Electrical Powered Vehicles (EPV) que la companyia lidera a València al costat de l'Institut Tecnològic de l'Energia d'esta regió amb la finalitat d'introduir el cotxe elèctric a l'àmbit del transport urbà.
Este projecte de l'elèctrica, dotat amb un pressupost d'un milió d'euros, preveu, entre d'altres objectius, desenvolupar i implantar un prototip d'estació de recàrrega i analitzar l'ús de l'energia eòlica per a la càrrega del cotxe elèctric, adequant la demanda associada a este tipus de vehicles als períodes de màxima generació.
Iberdrola ha ratificat hui així, amb la celebració de sengles consells consultius a Castella i Lleó i la Comunitat Valenciana, la seua aposta per la promoció del 'vehicle verd', en línia amb el seu compromís amb el desenvolupament sostenible i amb el seu esforç per a "mantindre's al capdavant de la innovació tecnològica".
La companyia ha recordat encara que treballa des de fa més de deu anys en diferents projectes per a impulsar la implantació d'este tipus de vehicle.
Així, ha destacat entre les seues primeres iniciatives en este àmbit el projecte 'Zeus', desenvolupat entre 1996 1998 amb el grup Mondragón, i el projecte pilot impulsat amb l'Ajuntament de Valladolid per a introduir motocicletes elèctriques i les seues infraestructures de recàrrega.
Actualment, Iberdrola participa en projectes com el de la posada en marxa a Glasgow d'un pla d'impuls de les infraestructures elèctriques necessàries per a l'ús dels vehicles elèctrics en aquesta ciutat. A més, analitza juntament amb General Motors Europa les necessitats tècniques de les infraestructures de subministrament energètic per als cotxes elèctrics de tipus connectables.