ALACANT, 15 d'octubre (EUROPA PRESS)
El jutjat penal número 3 d'Oriola ha obert juí oral pel cas de les anomenades "primes úniques", pel qual el fiscal Anticorrupció demana una pena de tres anys de presó i una multa de dos milions d'euros per a l'exconseller Luis Fernando Cartagena per un delicte contra la Hisenda Pública, segons han confirmat hui a Europa Press fonts del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).
El jutjat d'instrucció número 4 d'Oriola ha finalitzat recentment la instrucció de l'assumpte i ha dictat la interlocutòria d'obertura de juí oral, per a la qual cosa el jutjat penal encara no ha realitzat l'assenyalament, segons han indicat les mateixes fonts.
La investigació analitza les anomenades cessions de crèdit d'nua propietat, un producte financer comercialitzat pel Banc Santander entre els anys 1988 i 1989, que segons arreplega l'escrit provisional d'acusació del Fiscal, "estava encaminat a propiciar la inversió de diners negres o físicament opacs, i el banc assegurava als seus clients que la Hisenda Pública no tindria esment de qui eren els propietaris de les quantitats invertides".
No obstant això, un decret de l'any 1989 va impedir que els actius financers denominats "segurs de prima única" i "cessions de crèdit" continuaren en el mercat com a opacs, i els bancs van haver d'enviar a Hisenda la identitat dels titulars d'estos productes.
Les indagacions practicades també van permetre conéixer que un dels titulars d'estos productes financers presumptament era Luis Fernando Cartagena, a pesar que els comptes estaven a nom de F.S.I. -un empresari elxà mort en l'actualitat-, que apareixia com a titular de nou cessions de crèdit i que inicialment va ser imputat en la causa.