Mercadona preveu tindre la nova web per a venda online el segon semestre de 2018, primer només a València capital

Juan Roig, president de Mercadona
MERCADONA
Actualizado 13/3/2018 15:41:38 CET

Invertirà 20 milions d'euros en el seu projecte de venda online al llarg de 2018

VALÈNCIA, 13 Mar. (EUROPA PRESS) -

Mercadona preveu tindre la nova web per a venda online en el segon semestre de 2018 encara que al principi només se'n va a usar a València capital com a "laboratori" de proves, i tindrà el mateix assortiment que en la tenda física. Un projecte en el qual preveu invertir 20 milions d'euros enguany.

Açò sí, no se servirà als clients des de les tendes habituals sinó que en aquesta 'prova pilot' se servirà des de 'la colmena', un bloc logístic que la companyia té a Vara de Quart (València), amb vehicles de tres temperatures --frescos, secs i congelats-- fets específicament per a Mercadona.

Així ho ha anunciat aquest dimarts en roda de premsa el president de Mercadona, Juan Roig, en la qual ha avançat que el "repte" per a 2020 és arribar a altres grans ciutats.

Roig, que ha recordat que en 2017 l'empresa ha gastat 141 milions en la transformació digital, s'ha mostrat convençut que Mercadona va a "tindre èxit" perquè "saben a on van" però aniran canviant coses conforme el 'cap' (el client) prove aquest tipus de venda i vagen veient què servir i com.

En tot cas, ha apuntat que en l'actualitat la venda online representa l'1% de les vendes de Mercadona i "el 45% de quota online de la quota de mercat en alimentació. Així, malgrat que aquests moments és "més important la venda física", ha augurat que "la venda online va a créixer molt".

"TENIM MOLTÍSSIMA PRESSA PERÒ ANIREM PAS A PAS"

El president de Mercadona ha admès que tenen "moltíssima pressa" per a engegar la venda online però prefereix anar "pas a pas" per a no precipitar-se i fer-ho malament. En tot cas, creu que Mercadona és "la millor preparada per a fer la venda online".

Roig ha insistit que no se'n va a repartir des dels mercats perquè "dins d'una banyera no es pot ficar una dutxa" i "dins d'una tenda física és molt difícil".

Així mateix ha apuntat que "les grans ciutats van a venda online i 'colmena'" en el futur. "Tindre molta pressa però fer-ho molt bé, per a fer-ho malament ja està el Mercadona actual, aleshores volem fer-ho bé", ha insistit.

colaboracio