Mercadona inicia les proves del seu projecte de compra online a València

Mercadona
MERCADONA
Publicado: lunes, 21 mayo 2018 11:53

(Atenció abonats, tornem a emetre aquest teletip per un error en l'octau paràgraf, on ha de figurar 50 euros i no 5)

VALÈNCIA/SARAGOSSA, 21 May. (EUROPA PRESS) -

Mercadona ha llançat aquest dilluns a València el seu nou servei de venda online a través d'una prova pilot denominada 'Laboratori'. Per a açò, ha construït el seu primer magatzem, exclusivament per a la venda online, en el polígon de Vara de Quart de València.

Des d'aquest centre logístic, denominat 'Rusc', Mercadona Online dóna servei al centre de la ciutat, i incrementarà de forma progressiva les zones de servei a tota l'àrea de València i a alguns municipis propers.

Mercadona comença aquest servei com una prova pilot en una zona inicial. Aquells clients que residisquen en codis postals que no siguen coberts pel 'Rusc' de València podran seguir comprant com fins ara per la web clàssica de compra online. En funció de l'evolució del projecte, l'empresa anirà expandint el servei a altres zones de la ciutat i, en pròxims anys, a noves ciutats, sense que per a açò hi haja encara dates concretes.

L'objectiu del 'Laboratori' és provar el servei i aprendre, tant amb el treballador com amb el client online, per a anar millorant-ho amb les seues aportacions. Per a aquest nou model, que conviu amb el servei clàssic en la resta de zones i que manté la mateixa tarifa (7,21 euros per comanda), la companyia ha desenvolupat una nova web de compra i dos aplicacions mòbils, iOS i Android.

Tots els clients de Mercadona, independentment de la zona en la qual residisquen, podran accedir a la nova botiga online, però només aquells en els codis postals del centre de València, podran realitzar la seua compra amb el nou servei.

Aquesta primera versió de Mercadona Online, més intuïtiva i fàcil de navegar, presenta una funcionalitat i disseny, que és el resultat de la coinnovació de Mercadona amb els seus clients. Al llarg dels últims mesos s'ha testat amb ells per a conéixer les seues necessitats i aprendre de la seua experiència de compra.

L'assortiment en aquest inici serà molt paregut al de les botigues físiques i els productes es podran localitzar a través de les Categories' o el buscador. El client disposarà de fotos de cada producte i tota la informació rellevant.

L'objectiu de la companyia és servir la compra setmanal completa dels seus clients i, per tant, compta amb una comanda mínima de 50 euros. Les compres es poden pagar de moment només amb targeta bancària. L'entrega al client online és a partir de l'endemà d'haver realitzat la comanda, de dilluns a dissabte de 7.00 a 22.00 hores i en trams d'una hora.

El projecte compta actualment amb una plantilla de més de 240 treballadors formada per enginyers informàtics, product managers, dissenyadors, personal de magatzem, especialistes de les seccions de frescs igual que hi ha en les tendes físiques, repartidors i atenció al client.

"Mercadona és nova en el món digital i tenim molt que aprendre. No obstant açò, creiem que, amb humilitat i esforç i gràcies a comptar amb la sòlida estructura de Mercadona, estem en una bona posició per a abordar el repte de la venda online en alimentació", ha destacat la directora general del projecte online de Mercadona, Juana Roig.

NOU MAGATZEM ONLINE

Aquest nou Magatzem Online, de 13.000 metres quadrats i amb una inversió de 12 milions d'euros, incorpora eficiència al procés de preparació i enviament de comandes, en centralitzar tots en un mateix punt i facilitar l'organització dels mateixos segons el tipus de producte: secs, frescs, refrigerats i congelats.

A més, Mercadona Online prepara les comandes del producte fresc el mateix dia d'entrega al client, garantint la màxima qualitat i frescor. Igualment, l'àrea de congelats s'ha organitzat perquè la seua preparació siga perimetral, evitant que el treballador haja de realitzar la comanda des de l'interior de la cambra de congelat, eliminant així sobreesforços.

La tecnologia de la qual disposa aquest nou servei suposa un reforç de la productivitat i eficiència, multiplicant-la fins a quatre vegades més que en el sistema actual de preparació de comandes en botiga.

Respecte al transport, s'ha dissenyat juntament amb el proveïdor valencià especialista en carrosseries Subiela, uns vehicles de repartiment exclusius per a la venda online. Els vehicles tenen en el seu interior tres zones de temperatura diferents adaptades per a cada tipus de producte.

Així mateix, el vehicle incorpora un sistema de descàrrega mecanitzat que minimitza la manipulació de la càrrega, amb la conseqüent reducció de sobreesforços per part del treballador i disminució de temps de descàrrega.

A més, existeixen dos models diferents, un que permet transportar fins a 15 comandes, i un altre per a les zones de difícil accés, de fins a 9 comandes per viatge.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià