Metrovalencia manté tarifes, redistribuïx la seua xarxa i reforça servicis el juny, juliol, setembre, Pasqua i ponts

Bonig presenta el plan de mejoras 'El metro que viene'.
EUROPA PRESS
Actualizado: miércoles, 26 noviembre 2014 18:51

VALÈNCIA, 26 Nov. (EUROPA PRESS) -

Metrovalencia mantindrà tarifes per tercer any consecutiu en 2015, redistribuirà la seua xarxa en nou línies i augmentarà un 11,8% les circulacions ordinàries, amb més servicis en l'última setmana de juny, la primera quinzena de setembre, Pasqua i reforços en hores punta el juliol i ponts.

Així, haurà 198 dies de servicis ordinaris, 103 intermedis i 64 festius, respecte dels 177 ordinaris, 124 intermedis i 64 festius d'enguany, de manera que 21 dies passen d'intermedis a ordinaris i també hi haurà un "sistema de reforços" per a "actuar de manera flexible" si es dóna "una demanda excessiva en hores punta especials".

Així ho han anunciat la consellera d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, Isabel Bonig, i el gerent de FGV, Pablo Cotino, a la presentació del pla de millores 'El metro que ve', que inclou la implantació de la targeta única i intel·ligent TuiN, l'ampliació de l'oferta de servicis, la redistribució de la xarxa en nou línies i l'opció de recàrrega i canvi de títols per internet.

Bonig ha destacat que "estes mesures reafirmen el compromís de la Generalitat per un transport públic modern, còmode, ràpid, eficaç i sostenible" i s'ha mostrat "orgullosa d'haver complit allò promès", com la prolongació del TRAM de Castelló fins al Grao, la posada en servici de la Línia 2 del TRAM d'Alacant i la pròxima prolongació del metro fins a Riba-roja. "No és una legislatura per a invertir en noves obres, però sí per a concloure les que estaven en marxa i aconseguir ser més eficients", ha asseverat.

Estes mesures tracten de "donar resposta a la tendència positiva registrada en els últims mesos", en els que s'ha "aconseguit revertir l'evolució negativa de viatgers en 2014", així com d'atendre a les reclamacions, que han baixat un 32%.

TARGETA ÚNICA I INTEL·LIGENT TUIN

En concret, la targeta TuiN entrarà en servici l'1 de gener, progressivament, com a targeta moneder per a viatjar per tota la xarxa amb un saldo en euros que es consumix conforme es realitzen viatges, al mateix preu que amb el bonometro, que serà semblant a les utilitzades a Londres, Tòquio, Hong Kong, Bilbao o Sevilla. Permetrà aplicar descomptes i, en 2016, substituirà la majoria de títols per a clients habituals, com bitllets temporals o multiviatges.

Entre els seus avantatges, han destacat que serà un sol títol per a qualsevol combinació zonal i que la zona D es pagarà com l'actual C (a excepció d'Aeroport, que manté tarifes de zona especial), la zona B del tramvia costarà com la A i, en els trajectes entre estacions contigües de dos zones, només es pagarà una zona. Per exemple, per a anar de Picassent a Torrent o de La Canyada a L'Eliana n'hi haurà prou amb l'import d'una zona i no de dos com actualment.

En 2015 es podrà recarregar i canviar els títols temporals i multiviatge a través del web www.metrovalencia.es. En una primera fase, a partir d'abril, es podran recarregar i canviar de títols propis (excepte Bono 60x60), bonometros, targeta TuiN, Targeta Abonament Transport, passe universitari i altres com el Gent Major.

En una segona fase, es podran fer altres operacions i tràmits, com el bloqueig de la targeta sense contacte per robatori, comprovar l'històric d'operacions, etcètera.

METRO FINS A RIBA-ROJA "ENTORN DE FEBRER O MARÇ"

La posada en servici de l'ampliació del metro fins a Riba-roja, amb un cada 30 minuts, es produirà "entorn de febrer o març" i coincidirà amb una redistribució de la numeració de les línies per a "facilitar la comprensió de la xarxa" i millorar l'anterior disseny, que era "molt complicat" en comparació de xarxes com la de Londres.

Així, les tres línies de metro i dos de tramvia actuals passen a nou, sis de metro i tres de tramvia, la línia 1 Bétera-Villanueva de Castellón (metro); la 2 Llíria-Torrent Avinguda (metro); la 3 Rafelbunyol-Aeroport (metro); la 4 Mas del Rosari-Doctor Lluch (tramvia); la 5 Marítim Serradora-Aeroport (metro); la 6 Tossal del Rei-Maríitm Serradora (tramvia); la 7 Marítim Serradora-Torrent Avinguda (metro); la 8 Marítim-Serradora-Marina Reial Joan Carles I (tramvia) i la 9 Alboraia Peris Aragó-Riba-roja de Túria (metro).

LA LÍNIA 2, EN LA PRÒXIMA LEGISLATURA

Respecte a la línia 2 de FGV, des del centre fins a la Ciutat de les Ciències i Natzaret, ha comentat que "seguix igual", amb "uns 150 milions d'inversió" pendents i intenció d'executar-la" en la legislatura que ve, quan FGV estiga sanejat i s'hi haja pagat el deute o gran part del deute en inversions". "Seria una temeritat anunciar data concreta", ha afegit Bonig.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià