CASTELLÓ 3 Sep. (EUROPA PRESS) -
ACCIÓ Ecologista-Agró, Ecologistes en Acció-GER i Gecen han sol·licitat als Ajuntaments amb Policia Local o rural que remeten les denúncies presentades per caça amb parany en els seus municipis en els últims set anys i han subratllat en un comunicat que els consistoris "poden aprovar les mocions que desitgen en suport al parany i opinar sobre esta qüestió el que estimen oportú, però han de complir la Llei i les sentències judicials".
Estos col·lectius han assenyalat que existixen sentències judicials "que impedixen des de l'any 2002 caçar en parany, tot i que sembla que això és ignorat pels ajuntaments". Per esta raó, han sol·licitat per escrit "als ajuntaments on més es practica esta caça il·legal, i que a més disposen de Policia Local i/o rural, que remeten el llistat de les denúncies formulades per les esmentades policies en els seus respectius municipis".
Segons han apuntat, ""no denunciar perquè no es vol denunciar és prevaricar" i han indicat que localitats com Vila-real, Borriana, Almassora, L'Alcora, Ona, Betxí, Castelló, Vinaròs, Benicarló, Xilxes, Moncofa, Alqueries i Borriol, que disposen de Policia Local, "han de donar explicacions dels motius pels quals no es perseguix el parany en els seus municipis" i han subratllat que són localitats "subjectes a l'Estat de Dret com totes".
"No hi ha cap explicació que justifique com, per exemple a Vila-real, la Policia Local i després el Seprona perseguixen i detenen als furtius que recullen cargols al terme municipal i ignoren premeditadament als qui cacen espècies d'aus protegides utilitzant el parany", han afirmat, i han afegit que els paranys "a diferència dels furtius del cargol, no corren ni s'amaguen i tots sabem on estan durant un mes seguit".