El pròxim Consell d'Administració de RTVV abordarà plantilla i retribucions, contracte programa i execució de l'ERO

Comité d'Empresa demana que la producció pròpia arribe al 100% en Ràdio9 i al 50% en TVV i que en tres anys es creu un canal infantil

Sede de RTVV en Burjassot (Valencia).
EUROPA PRESS
Europa Press C. Valenciana
Actualizado: martes, 21 mayo 2013 19:32

VALÈNCIA, 21 May. (EUROPA PRESS) -

El pròxim Consell d'Administració de Ràdio Televisió Valenciana (RTVV), que es celebrarà divendres que ve, abordarà qüestions relatives a la plantilla i les seues retribucions, el contracte programa de l'ens públic i l'execució de l'expedient de regulació d'ocupació (ERO), segons ha informat Intersindical en RTVV.

El sindicat assegura en el seu compte de Twitter que durant la reunió de l'organisme està previst que la directora general de RTVV, Rosa Vidal, "informe sobre noms, criteris i retribucions de l'organigrama".

Alhora, la directora "contestarà a preguntes i sol·licituds d'informació de l'anterior reunió del Consell d'Administració; s'aprovaran plantilles de personal, el seu règim retributiu i la relació de llocs de treball, que Hisenda haurà de confirmar després, i es posarà damunt de la taula, al final, el contracte programa de RTVV per als pròxims tres anys", assegura l'organització.

Alhora, "es donarà informació sobre l'execució pressupostària, pèrdues i guanys, fins a 30 d'abril d'enguany". "Però el punt de l'ordre del dia més suculent per a les 'víctimes' de l'ERO de RTVV --destaca Iv-- és el referit a l'anàlisi dels riscos i contingències que suposa, o poden suposar, per a RTVV, les possibles sentències adverses sobre l'ERO".

Per la seva banda, el Comité d'Empresa de RTVV ha traslladat a la Direcció General les seves propostes per al contracte programa. Per als representants sindicals és "fonamental garantir una televisió i ràdio públiques, de qualitat i en valencià que potencie la producció pròpia, que en el cas de Ràdio 9 hauria de ser del cent per cent, i que en TVV mai hauria d'estar per baix del 50% de la programació".

El document proposa, en matèria de producció pròpia, "el reforçament dels servicis informatius de la cadena, que haurien d'incloure, almenys, tres programes informatius diaris i altres tres setmanals, realitzant-se tots els programes informatius íntegrament en valencià i amb producció pròpia".

De la mateixa manera, reclamen "un programa d'informació esportiva diari i un altre setmanal; un magazín en directe al matí i un altre de vesprada; un espai diari de debat-tertúlia, incloent programes especialitzats relatius a temes com medi ambient o cinema; un programa musical setmanal amb actuacions en directe, amb especial atenció als grups valencians; almenys cinc programes compactats setmanals de divulgació; almenys quatre sèries documentals setmanals i un concurs diari".

MANTENIR ELS CANALS I L'ARXIU

El Comité d'Empresa també considera crucial "el manteniment dels tres canals de televisió --Canal 9, Nou2 i Nou24, i la promoció i manteniment de l'arxiu audiovisual de RTVV per al que fa falta que la Unitat de Documentació mantinga el seu caràcter públic i la seua consideració com a patrimoni cultural", destaca l'organisme en un comunicat.

L'òrgan de representació dels treballadors ha demanat a més a la direcció que "preste especial atenció a la programació infantil i juvenil i que, a l'horitzó dels pròxims tres anys, pose en marxa un canal temàtic dedicat a este tipus de continguts".

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press