Rajoy i Rubalcaba es reuniran dimecres que ve al palau de la Moncloa

Montaje De Rajoy Y Rubalcaba
Foto: EUROPA PRESS
Europa Press C. Valenciana
Actualizado: viernes, 10 febrero 2012 13:19

MADRID, 10 Feb. (EUROPA PRESS) -

   El president del Govern, Mariano Rajoy, i el secretari general del PSOE, Alfredo Pérez Rubalcaba, es reuniran dimecres que ve dia 15 de febrer al palau de la Moncloa, han informat a Europa Press fonts governamentals.

   Segons les esmentades fonts, la primera trobada entre el cap de l'Executiu i el recent elegit líder del principal partit de l'oposició tindrà lloc a les 13.30 hores. La voluntat del Govern era que esta reunió se celebrara "com més prompte millor", després de la designació de Rubalcaba com a secretari general del PSOE.

   Un dia abans que se celebrés el Congrés Federal del PSOE en què Rubalcaba es va imposar en la pugna pel lideratge del partit davant de l'exministra de Defensa Carme Chacón, la vicepresidenta del Govern, Soraya Sáenz de Santamaría, ha avançat que el cap de l'Executiu tenia intenció de reunir-se de manera "immediata" amb el nou líder socialista.

   Entre els assumptes prioritaris que el president del Govern vol abordar amb "urgència" amb el líder socialista està la renovació d'organismes com el Tribunal Constitucional, el Tribunal de Comptes, el Consell de RTVE o el Defensor del Poble.

   Després de guanyar el Congrés Federal, en la seva primera roda de premsa a la seu del PSOE a Madrid, Rubalcaba ha anunciat que demanaria una reunió amb el president del Govern per a avançar com serà la seua tasca d'oposició i ha concretat que vol deixar patent el seu desig de col·laboració en la lluita contra ETA, la seua discrepància amb les seves polítiques econòmiques i la seua voluntat de confrontar "si es concreten les retallades en drets".

PRIMERA 'PICABARALLA' AL CONGRÉS

   El primer enfrontament dialèctic el van protagonitzar dimecres passat durant el debat en el Ple del Congrés sobre la cimera europea del passat 30 de gener, en què es van creuar retrets.

   Rubalcaba va avisar que no donarà suport a la Llei d'Estabilitat Pressupostària si no es modifica i va acusar el president d'endarrerir la presentació dels pressupostos generals de l'Estat per després de les eleccions a Andalusia perquè "no vol que se sàpiga" el que farà en els comptes públics abans de la cita amb les urnes.

   Per la seua banda, Rajoy va insistir que ha d'esperar les previsions de la UE per a presentar els seus comptes i va recordar al líder del PSOE que les úniques previsions "oficials" del Govern són les que van deixar els socialistes, que parlen d'un creixement del 2,3% per a Espanya enguany.

   A més, tots dos es van acusar mútuament de minar la credibilitat d'Espanya i la confiança dels espanyols per haver enganyat durant la recent campanya electoral.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press