Telefónica invertix 200 milions d'euros i crea 2.000 treballs a la Comunitat en 2013 per a desplegar fibra òptica i 4G

Fabra con representantes de Telefónica y de Valencia, Alicante y Castellón.
GVA
Publicado: martes, 15 abril 2014 17:05

Fabra aposta per "ser líders en TIC" i construir el futur "a través de l'emprendiment, el coneixement i la innovació"

VALÈNCIA, 15 Abr. (EUROPA PRESS) -

Telefónica va invertir més de 200 milions d'euros i va crear més de 2.000 llocs de treball a la Comunitat Valenciana en 2013 per al desplegament combinat de fibra òptica i 4G, amb l'objectiu de convertir esta autonomia en "referent internacional a l'àmbit tecnològic", en paraules del president de Telefónica Espanya, Luis Miguel Gilpérez.

Així ho ha assenyalat a l'acte de presentació del pla de desplegament de fibra òptica en la Comunitat de la companyia, en què han participat el president de la Generalitat, Alberto Fabra, els alcaldes de Castelló, Alfonso Bataller, i de València, Rita Barberá, el vicealcalde d'Alacant, Andrés Llorens, i el director general de Telefónica en Comunitat, Múrcia i Balears, Javier Castro.

Castro ha indicat que el seu objectiu per a enguany és que el 40% dels valencians i 67 àrees industrials tinguen accés a esta tecnologia --51 municipis amb 4G i 47 amb fibra òptica--, dins del projecte dissenyat per a connectar la Comunitat amb una xarxa d'última generació de més de 350.000 quilòmetres.

En concret, este desplegament arribarà a 235.000 llars i empreses de la ciutat de València, amb un 95% de cobertura, a altres 85.000 a Alacant i a 57.000 llars i empreses a Castelló.

Gilpérez ha subratllat la importància de l'economia digital com a "un dels puntals de la recuperació econòmica" i ha ratificat el seu compromís de seguir creixent, com "aposta de futur i obligació" per a que Espanya se situe "en primera línia del desenvolupament internacional del sector". En la Comunitat, creu fonamental que les empreses "acceleren la seua transformació" i les administracions públiques "creen les condicions òptimes per a continuar amb este desenvolupament".

"AL NIVELL DE PAÏSOS COM COREA I JAPÓ"

Tant Gilpérez com Castro han remarcat l'aposta de la companyia per a "contribuir a la creació d'un ecosistema d'innovació tecnològica a la Comunitat Valenciana" i per a que esta autonomia "siga pionera en el desenvolupament de projectes Smart Cities a escala mundial", amb un nivell de cobertura ja "per damunt de ciutats com Londres i Berlín" i plans de situar-la "al nivell de països com Corea i Japó".

A més, preveuen desenvolupar enguany una important activitat de suport a l'emprendiment i a la innovació per part dels joves, per mitjà de les Càtedres, beques, convenis amb universitats i els programes Think Big, Hack for Good i el Pop-Up per a emprenedors.

GATES, JOBS O ZUCKERBERG COM A REFERENTS

Segons Castro, volen que els xiquets valencians "tinguen com a referents Bill Gates, Steve Jobs o Mark Zuckerberg" i, de fet, ell està convençut que "el nou Bill Gates, Steve Jobs o Mark Zuckerberg ja ha nascut i és valencià".

Des del 2009, ha invertit 867,4 milions en la Comunitat per a optimitzar la cobertura, millorar el servici de recepció de dades i començar el desplegament de fibra òptica. Actualment, utilitza directament o indirectament a més de 3.000 treballadors i té 3,4 milions d'accessos en les tres províncies i 752 punts de venda.

Per la seua banda, Alberto Fabra ha valorat que dote esta autonomia de les millors eines per a guanyar competitivitat i, en este sentit, considera "essencial ser líders en Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC)".

El cap del Consell manté que "la Comunitat construïx el seu futur a través de l'emprendiment, el coneixement i la innovació, eines essencials per a poder ser millors, molt més eficients i arribar més lluny", i alhora ha garantit que empreses i administracions "van a estar a l'altura de les circumstàncies".

Destaca, en este sentit, que les empreses que incorporen xarxes de banda ampla de nova generació són més productives i competitives, i que un augment del 10% en estes instal·lacions pot generar una pujada addicional de l'1,5% al PIB d'un país.

GESTIÓ DIGITAL DE TRÀNSIT I AIGUA EN JARDINS

Segons Barberá, València és líder en gestió digital del trànsit i aigua en jardins, amb obligació en les concessions d'incorporar sensors per a connectar a la seua plataforma, i aspira a poder prestar "un servici més eficaç, més fàcil i de menor cost" als ciutadans gràcies a les noves tecnologies. Segons la seua opinió, es percep la repercussió de l'aposta de Telefónica, amb una inversió de 90 milions i "probablement mil llocs de treball" dels 2.000 anunciats.

Per la seua banda, Bataller assegura que la xarxa municipal intel·ligent ha "estalviat la gestió de 50.000 documents i un milió d'euros de cost", amb més de 100 tràmits que es poden efectuar en línia, mentre que Llorens opina que este sector pot convertir-se en "motor de la Comunitat" i "pol d'atracció d'inversió privada".

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià