La UPV defensa que mantenir l'assignatura de Tecnologia en Secundària és "bàsic" per a "construir futur"

El rector de la UPV (izquierda) en la exposición de tecnología
EUROPA PRESS
Actualizado: lunes, 28 enero 2013 18:17

VALÈNCIA, 28 Ene. (EUROPA PRESS) -

El rector de la Universitat Politècnica de València (UPV), Juan Juliá, ha declarat este dilluns que la institució acadèmica "compartix plenament" la defensa de l'assignatura de Tecnologia en Educació Secundària i Batxiller, davant de la intenció de l'avantprojecte de Llei Orgànica per a la Millora de la Qualitat Educativa (LOMQE) de reduir la seua presència, i ha considerat que és "bàsic" que este tipus de matèries "es mimen" per a "construir futur", així com "corregir un dels dèficits econòmics més importants" d'Espanya.

Així s'ha pronunciat el rector en una visita a l'IES Lluís Vives de València, on s'han exposat diverses tasques de Tecnologia realitzades pels propis alumnes de Secundària de l'institut, amb l'objectiu de reivindicar el manteniment de l'assignatura.

Juliá ha expressat que és "bàsic" que estes assignatures "es mimen" i permetre que "ningú que tinga el desig d'aproximar-se a ella deixe de tenir l'oportunitat de cursar-les", el que significa "construir futur".

"Creiem que el nostre país ha apostat per l'economia del coneixement", ha manifestat Juliá, tot i que ha lamentat que el dèficit "més important és el coneixement tecnològic", per la qual cosa "hem de tractar de promocionar el que hi haja professionals de coneixement tecnològic".

El rector ha explicat que la Universitat ha rebut la visita del col·lectiu de docents de matèries d'ensenyaments tecnològics de col·legis i instituts, que els van plantejar la seua reivindicació, que "la Universitat compartix plenament" i a la qual el Consell de Govern de la UPV s'ha adherit per unanimitat mitjançant el document 'En suport de l'educació tecnològica' de la Plataforma Estatal d'Associacions del Professorat de Tecnologia (PEAPT). Alhora, altres universitats tecnològiques, com la Politècnica de Cartagena, Catalunya i Madrid, s'han sumat a la petició, ha afirmat.

Com a vicepresident de la Conferència de Rectors d'Universitats Espanyoles (CRUE), Juliá ha apuntat que este organisme "farà seua" la reivindicació, de la mateixa manera que tot "el que siga apostar per un coneixement que siga el que demanda el teixit productiu per a poder avançar, com és el científic i tecnològic". A més, ha aclarit que es tracta d'"una reivindicació positiva, que no va contra res, que sol va a favor que s'atenga el que hi haja una força al mapa curricular de la Secundària que és l'ensenyament tecnològica".

Així i tot, ha admés que el ministre Wert "com a mínim" ha mostrat un grau de "comprensió", en permetre que siguen la comunitats autònomes i els centres els que decidisquen. A més, "el Govern valencià ha expressat alguna sensibilitat a favor d'intentar entendre això", ha assenyalat. "Esperem que del l'esmentat al fet no hi haja molta tirada i es complisquen els desitjos que tots expressen".

MÉS HORES, MÉS ALUMNES I MENYS DOCÈNCIA

El president de l'Associació de professors de Tecnologia de la Comunitat (APTCV), Enric Torres, ha indicat que uns 300 interins han perdut els seus llocs i a prop de 1.100 professors es podrien veure afectats amb esta llei. Això significa dos hores més de classe per als docents i fins a 36 alumnes per aula en el cas del Lluís Vives, ha estimat. A més, existix una clàusula d'almenys 12 alumnes per a poder impartir estes assignatures específiques.

També ha explicat que la reforma planteja una estructura de matèries: troncals, d'especialitat i específiques, i dins d'estes últimes es trobarà Tecnologia al costat d'altres nou a escollir. Sol en 1r de l'ESO estarà l'assignatura com a tal, mentre que en 2n i 3r apareixerà com Tecnologia de la Informació i la Comunicació (TIC) i en 4t sol apareixerà entre les específiques de la via de la Formació Professional. Pel que fa a Batxiller, la branca de 'Ciències i Tecnologies' passarà a denominar-se 'Ciències'.

"Fa falta la infraestructura, una ràtio d'alumnes menor, dotacions econòmiques, i una aposta de la formació de professors, molt agafadeta de pinces, que s'estan delegant a en línia", ha demandat Torres.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià