La web sèrie 'Wintersun' donarà a conèixer "l'immens atractiu natural" de la Costa Blanca

LOTELITO HA ACOGIDO LA RUEDA DE PRENSA DE LA WEBSERIE VALENCIANA WINTERSUN
Foto: EUROPA PRESS/DECOM-MEDIA
Actualizado: martes, 3 marzo 2015 18:53

La sèrie va arrancar el passat 26 de gener i en menys d'un mes ha aconseguit sumar al voltant de 15.000 espectadors

   VALÈNCIA, 3 Mar. (EUROPA PRESS) -

   'Wintersun' és la primera web sèrie rodada íntegrament a la comarca de la Marina Alta amb l'objectiu de promocionar-la com a "destí turístic d'alt nivell per a tots els mesos de l'any" i donar a conèixer l'"immens atractiu natural" de la Costa Blanca.

   Dirigida tant al públic britànic com espanyol, la sèrie es pot seguir en línia en www.soldeinvierno.net, gravada en anglès, castellà i valencià "per a plasmar la riquesa i la realitat cultural de la comarca". Així ho ha explicat este dimarts el seu director Luis Eduardo Pérez -guionista de L'Alqueria- al costat de l'equip tècnic i artístic de la cinta, en un esmorzar informal al restaurant Lotelito.

   El repartiment l'encapçalen Laura Martí, Àngel Fígols, Alfred Picó, Marta Chiner, Berna Llobell i Candida Wright.

   'Wintersun' conta la història de Jane, una londinenca carregada deprejudicis sobre la costa mediterrània, la vida de la qual canvia en haver de viatjar a l'interior rural de la comarca de la Marina Alta a la lectura del testament de la seua tia Susan. Res ix com esperava i els seus encontres amb la misteriosa amiga de la seua tia (Cathy), dos vells tossuts (el Roig i el Mestre), un jove timorat (Sento) i una ambiciosa agent immobiliària (Remi) posaran a prova tota la seua capacitat de supervivència.

   El director es la sèrie s'ha mostrat "molt satisfet del resultat". "Hem comptat amb un equip excel·lent que, després de més d'un any de treball de producció, s'ha deixat la pell en 11 dies de gravació en la Marina Alta, per a aconseguir la millor sèrie possible", ha subratllat.

   Així, s'ha gravat en 35 localitzacions diferents, de les quals més d'un 80% són exteriors naturals, han participat al voltant de 200 figurants i s'han aconseguit més de 100 minuts de ficció.

   Wintersun va arrancar el passat 26 de gener i en menys d'un mes ha aconseguit sumar al voltant de 15.000 espectadors entre els visitants al lloc web i els assistents a les diferents estrenes que es van celebrar en localitats de la Marina Alta.

   El capítol 1 també es va poder veure en diferents passes a la fira de turisme Fitur a l'estand de la Costa Blanca. El segon capítol es projectarà dijous que ve 5 de març, a les 22.30 hores als cines ABC Park de València. L'entrada és gratuïta i assistirà tot l'equip tècnic i artístic

   La primera temporada ha comptat amb un pressupost de 50.000 euros i ha donat treball a més de 30 professionals del sector audiovisual valencià. En total consta de 5 episodis, amb una durada mitjana de 20 minuts.

"BRANDING ESTRATÈGIC"

   La sèrie la produïx Sol de Invierno Producciones, empresa audiovisual amb seu en Xàbia que compte en la seua trajectòria amb diversos treballs publicitaris, documentals i de promoció turística. Des de la firma han assenyalat que "Wintersun es podria considerar com un branding estratègic per a la Costa Blanca".

   El web sèrie forma part d'una estratègia de promoció turística que consisteix a la presentació de la Marina Alta com a unitat turística davant de la disgregació tradicional entre municipis o destinacions de platja i interior. Per això s'ha buscat oferir una imatge al més completa possible de l'oferta d'este enclavament de la costa mediterrània i integrar-la orgànicament en una ficció de qualitat.

   Al costat dels ajuntaments citats, Wintersun ha estat patrocinada a més per la Mancomunitat cultural de la Marina Alta (Macma), la Vall de Pop, gairebé 100 mecenes privats i les firmes Damm, Amjasa, Pons Químicas, així com diferents empreses del teixit turístic comarcal i en este moment ja s'han produït contactes amb el sector empresarial i públic per al finançament de la segona temporada i perquè, segons expliquen des de Sol de Invierno "Wintersun es convertisca en un referent i un bon representant de la Marina Alta al mercat turístic nacional i internacional".

   Des de Sol de Invierno Producciones confien que esta forma de promoció turística de la Marina Alta "tinga continuïtat en el temps i acabe contribuint a la consolidació d'una consciència comarcal comú que multiplique el valor de la nostra oferta".

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià