Famyr compara a Barbón con Javier Fernández al nun conceder la Medaya d'Asturies a los guerrilleros antifascistes

Publicado 23/08/2019 11:12:37CET
EUROPA PRESS. - Archivo

UVIÉU, 23 Ago. (EUROPA PRESS) -

La Federación Asturiana Memoria y república (Famyr) señaló que la non concesión de la Medaya d'Oru d'Asturies a los guerrilleros antifascistes asturianos Vicente García Riestra, Felipe Matarranz, Comandante Robert y Cristino García muestra qu'Adrián Barbón "nun rompió cola llinia siguida pol so antecesor", el tamién socialista Javier Fernández.

La pitición de la concesión de la Medaya respondiéronla más de 45 asociaciones de toa España y más de 1.200 persones a títulu individual y llega depués de qu'en mayu d'anguaño morriera Vicente García Riestra, natural de Siero y últimu español vivu que tuvo presu nun campu de concentración nazi.

Trátase de la tercer vez que'l Gobiernu asturianu nun secunda una pitición pa conceder la Medaya d'Oru d'Asturies o otorgar el títulu de Fíos Predilectos d'Asturies a los guerrilleros antifascistes asturianos, reconocíos en Francia como héroes pola so contribución a la derrota del nazismu.

A pesar de les reconocencies nel país vecín, según señalaron esti vienres dende Famyr al traviés de nota de prensa, los cuatro "siguen siendo oficialmente bandoleros y ensin recibir la reconocencia de la tierra que los vio nacer".

Por eso, señalaron que'l presidente asturianu nuevu, Adrián Barbón "nun tardó en dexar claro que les espectatives de romper cola llinia siguida pol so antecesor, Javier Fernández, yeren namás una falacia".

Asina, recordaron que l'Executivu de Javier Fernández refugó dos veces esta concesión y que la so única meyora nesi sentíu foi l'aprobación de la Llei de Memoria Histórica asturiana "a remolque y obligáu" como "concesión" al apoyu d'IX y l'irrupción de Podemos.

Pa la entidá, la firma del primer decretu del Executivu autonómicu nuevu realizada por Barbón nel despachu del presidente del Conseyu Soberanu d'Asturies y Llión (1937), el socialista Belarmino Tomás, muestra que'l presidente "namás tienen sensibilidá memorialista cuando se refier a miembros del so propiu partíu".

Dende Famyr recordaron que solicitaron una entrevista personal con Barbón pero tovía nun recibieron respuesta, polo que pregunten irónicamente qué va dicir el presidente nel so habitual discursu nel Homenaxe a les víctimes de Funeres el mes de setiembre y cuándo l'alministración asturiana "va cumplir coles sos obligaciones con aquellos que dieron lo meyor de les sos vides pola llibertá".

Contador