Francia llanza un "concursu internacional" pa reconstruyir l'aguya de Notre Dame

Aftermath of Notre Dame Cathedral blaze in Paris
Marcel Kusch/dpa
Publicado: miércoles, 17 abril 2019 14:15

PARÍS, 17 Abr. (EUROPA PRESS) -

El Gobiernu francés anunció que la reconstrucción de l'aguya de la catedral de Notre Dame va facese a partir d'un "concursu internacional" d'arquitectura y caltién el compromisu de concluyir los trabayos de recuperación del templu en cinco años, como prometió'l martes el presidente, Emmanuel Macron.

El primer ministru galu, Edouard Philippe, compareció énte los medios al términu d'un Conseyu de Ministros dedicáu al futuru de Notre Dame, que quedó parcialmente destruyida por una quema'l llunes pela tarde y que nun se controló hasta la madrugada del martes.

La estructura xeneral del templu salvóse, amás d'elementos clave como los rosetones, pero non parte de la cubierta y emblemes como l'aguya. Philippe anunció un "concursu internacional d'arquitectura" en busca d'idees pal casu de l'aguya, informe France Info.

El Gobiernu espera poder cumplir cola promesa de Macron de concluyir los trabayos en cinco años --"ye un desafíu inmensu", almitió Philippe-- y nun tien hasta agora nenguna estimación sobre lo que pue costar l'ambiciosa rehabilitación. Sí prometió, sicasí, que "cada euro donáu va valir pa la reconstrucción, non pa otra cosa".

L'Executivu tien previstu aprobar una normativa nueva pa favorecer la "tresparencia" de les donaciones, que van ser xestionaes al traviés de cuatro organismos que van collaborar col Estáu: La Fundación Notre Dame, la Fundación del Patrimoniu, la Fundación de Francia y el Centru de Museos Nacionales.

Les donaciones prometíes nestos últimos díes, encimentaes principalmente n'empreses y grandes fortunes, averábense yá esti miércoles a los 900 millones d'euros. La familia Pinault, qu'anunció una donación de 100 millones d'euros, confirmó esti miércoles que tamién va arrenunciar a les deducciones fiscales que pueda llograr, según la emisora Europe 1.

Philippe esplicó na so comparecencia que se va aplicar una deducción del 75 por cientu pa toles donaciones particulares que nun superen los 1.000 euros y que, a partir d'esa cantidá, va devolvese'l 66 por cientu de los fondos depositaos.

El primer ministru aprovechó igualmente pa dar les gracies "a los millones de persones" que nestos últimos díes treslladaron los sos "mensaxes d'amistá" a Francia y recordó que Notre Dame ta en pie gracies al llabor de los servicios d'emerxencia. "La historia va recordar que los Bomberos de París salvaron Notre Dame y les ayalgues artístiques, históricos y espirituales qu'allugaba", destacó.

Asturianu ofrecido por