Los mineros que van escavar el túnel horizontal p'alcontrar a Julen van trabayar de rodiyes en turnos de 40 minutos

Operativo de rescate julen. Protección Civil y minero
ALEX ZEA/EUROPA PRESS
Publicado: martes, 22 enero 2019 17:49

MADRID, 22 Ene. (EUROPA PRESS) -

Santiago Suárez, ex xefe de la Brigada de Salvamentu Mineru d'Hunosa que foi a Totalán pa los llabores que se tán realizando pa restacar al neñu Julen, esplicó que l'equipu d'ocho efectivos que se van encargar de realizar los últimos metros del túnel horizontal van tener que trabayar de rodiyes o echaos en suelu en turnos d'ente cuarenta minutos a una hora hasta alcontrar al neñu.

Una vez rematáu'l pozu vertical paralelu al que cayó'l neñu'l domingu pasáu, los mineros van baxar nuna xaula o ascensor, dende onde "van trabayar a distancia del suelu pa dexalo como caldera pa que se lleve l'escombru que van produciendo". Cuando la galería algame 1 o 2 metros, van mover la xaula hacia ariba.

Nesi momentu van principiar a abrir l'accesu horizontal y van facelo picando con martiellu neumáticu d'aire estruyíu y con "una pala echando'l material hacia atrás", esplicó Suárez. A midida que los mineros avancen, van sostener el techu y los llaterales al traviés del sistema de postéu típicu de la minería de carbón.

L'ex xefe de los mineros d'Hunosa nun precisó'l tiempu que van tardar en realizar esti accesu poles dificultaes del terrén polo enguedeyáu del trabayu y a lo duro del terrén. Los mineros van dir con mázcares y detectores d'osíxenu y van comunicase col restu de técnicos encargaos del operativu vía telefónica.

Suárez dixo que si nun atinen col altor a la que se supón que ta'l neñu, van tener que picar haciariba y a partir d'ehí engrandar el pozu. "Los espacios confinaos pa esta xente nun van suponer nengún tipu de problema", concluyó Suárez.

Asturianu ofrecido por