Pardo de Vera compromete que la Variante va tar operativa en 2023 y responsabiliza a Cascos de los años de retrasos

La secretaria de Estado de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana, Isabel Pardo de Vera, el presidente del Principado, Adrián Barbón, y el consejero Alejandro Calvo, comparecen después de la reunión.
Jorge Peteiro - Europa Press
Publicado: martes, 24 enero 2023 15:59

UVIÉU, 24 Ene. (EUROPA PRESS) -

La secretaria d'Estáu de Tresportes, Movilidá y Axenda Urbana, Isabel Pardo de Vera, comprometió esti martes n'Uviéu que la puesta en marcha de la Variante de Payares va ser en 2023 y la llinia va conectar Madrid con Uviéu y Xixón. Amás, responsabilizó a les intromisiones polítiques, especialmente del exministru de Fomentu, expresidente del Principáu y expresidente de Foru Asturies, Francisco Álvarez-Cascos, de los años de retrasos.

En rueda de prensa col presidente del Principáu, Adrián Barbón, y el conseyeru de Mediu Rural y Cohesión Territorial, Alejandro Calvo, la secretaria d'Estáu esculpóse en delles ocasiones, tanto pol retrasu de dos meses na "previsión optimista" del pasu del ámbitu d'obra" a la "xestión de circulación", primero programada p'avientu y qu'agora se fixa pa la segunda quincena de febreru; como poles vicisitúes y les incidencies "más que llamentables" del proyectu que, afirmó, tamién foi oxetu de "muncha manipulación y maniqueísmu políticu" que, entiende, implicó "descreitu" énte los asturianos.

Indicó Pardo de Vera que va ser depués de les pruebes de seguridá, que se van desenvolver ente marzu y abril, cuando pueda disponese d'una fecha cierta pa la puesta en serviciu de la infraestructura.

Asina, apelló a la so "solvencia técnica" pa señalar que va ser anguaño porque tendría que pasar "dalgo mui gordo pa que nun se ponga en serviciu en 2023". "Nun se va retrasar más de lo necesario", dixo, remarcando la importancia de la seguridá y la fiabialidá del serviciu.

Sobre los tiempos, señaló que la previsión ye que se conecte Madrid con Uviéu en 3 hores y con Xixón en 3.20 hores ensin paraes, más los minutos que supongan les paraes intermedies que puedan realizase. Sicasí, añadió que los trenes nuevos van permitir algamar velocidaes d'unos 330 quilómetros hora pela Meseta que van poder neutralizar esos minutos de les paraes.

Coles mesmes, negó que se vaigan a cortar tráficos en fin de selmana p'adaptar la llinia dende L.lena a Uviéu y Xixón, afirmando que se va trabayar pa qu'haya los "mínimos impactos nel serviciu".

Per otru llau, el presidente asturianu, Adrián Barbón, qu'incidió na "delda histórica" de los diversos ministerios cola comunidá, propunxo qu'ún de los túneles lleve'l nome del fináu Alejandro Rebollo, diputáu de CDS, como primer persona que planteó la necesidá de la Variante.

INTROMISIÓN POLÍTICA NEL PROYECTU

Isabel Pardo de Vera foi mui crítica cola "intromisión política" nel proyectu, señalando directamente a Álvarez-Cascos. Primero porque les obres principiaron en 2004 con un proyectu orixinal que "nun s'adaptaba a la realidá" del terrén y implicó esviaciones posteriores.

Tamién se refirió a la crisis en 2012 y la so imposición de ralentizar ritmos presupuestarios amás d'a la "ineficiencia" na xestión de Adif n'años posteriores o les "falacias" sobre la entrada en serviciu cuando "tovía nun se calaren los túneles".

Rellató, igualmente, que cuando en 2016 se reincorporó como directora xeneral s'atopó con toles llinies del país "bloquiaes", con proyectos "contaminaos" por una "neglixencia absoluta", lo qu'implicó tener que "desbloquiar" espedientes.

Coles mesmes, destacó qu'en 2017 Cascos utilizó'l votu de Foru Asturies nel Congresu pa condicionar l'aprobación de los presupuestos poniendo como esixencia la so "obsesión" pola recuperación del proyectu con anchu internacional magar la oposición de los técnicos, porque, según Pardo de Vera, eso impidía la competitividá pa les empreses y el so tráficu de mercancíes.

Nuna xunta de más de dos hores ente Pardo de Vera y Cascos col presidente d'Adif, Cascos dixo entender les esplicaciones pero aseguró que se diba a facer esi cambiu de proyectu. "Entiéndolo, pero va facese lo que me sal de los coyones", afirma que-y dixo apellando a la relevancia del votu de Foru pa sacar alantre les cuentes xenerales del Gobiernu de Mariano Rajoy.

Amás, Pardo de Vera resaltó cómo na etapa de gobiernu de Pedro Sánchez les obres entainaron y se trabayó p'ameyorar la calidá del serviciu y abrir el tráficu a más operadores, con trenes nuevos que se tán homologando y el sistema de xestión ERTMS.

RAMPA DE PAYARES INVALIDADA

Sobre la rampa de Paraxes, Pardo de Vera dixo que va quedar "invalidada" pa la circulación de bienes cuando entre en funcionamientu la Variante pal tráficu mistu, porque ta "obsoleta" y habría qu'invertir unos 1.200 millones d'euros.

La secretaria d'Estáu aseguró, igualmente, que se va garantizar la conectividá si queda dalgún núcleu de población al qu'ufiertar serviciu nel marcu de la movilidá nueva.

OXETIVOS DE FUTURU

Isabel Pardo de Vera comprometióse a poner al mesmu altor el desarrollu de la conexón ferroviaria del este y l'oeste d'España, entendiendo la movilidá y la conectividá como base pal desarrollu de los territorios, les economíes y les sociedaes.

Ente los oxetivos remarcó l'apueste pola intermodalidá, la sostenibilidá verde, la conexón colos puertos, les autopistes del mar, la coordinación con cercaníes y el Corredor Atlánticu Noroeste.

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