Sánchez pon como condición p'abrir un diálogu con ERC y PDeCAT que refuguen la vía unillateral

Publicado: miércoles, 12 diciembre 2018 16:27

MADRID, 12 Dic. (EUROPA PRESS) -

El presidente del Gobiernu, Pedro Sánchez, esixó esti miércoles a ERC y al PDeCAT qu'esclarien si refuguen o non la vía unillateral porque ésa ye la condición pa que l'Executivu pueda creer na so voluntá de resolver los problemes en Cataluña. De lo contrario, van demostrar que lo que pretenden ye enquistalos.

Nel turnu de retruque nel Plenu del Congresu de los Diputaos sobre Cataluña, Sánchez retó a los portavoces d'ERC, Joan Tardà, y del PDeCat, Carles Campuzano, a contesta-y a esta entruga cuando tornen a la tribuna del Hemiciclu.

"L'unillateralismu que defende Torra ye tolo contrario a la voluntá de diálogu", alvirtió-yos Sánchez, señalando a Tardà y a Campuzano que namás si se desmarquen de la vía unillateral entós él va creer que l'independentismu al que representen "quier solucionar los problemes" en cuenta de "enquistalos".

A VER SI SUMEN TRÉS QUINTOS DEL PARLAMENT

Sánchez mostró la so voluntá de dialogar con estos grupos, pero cuando tean en condiciones de representar a les 3/5 partes que se necesiten pa reformar l'Estatutu de Cataluña "porque, güei, l'independentismu nun tien la mayoría social" pa imponer una tesis que nun foi refrendada nes urnes, n'alusión a que les fuercies independentistes nes últimes elecciones catalanes nun llograron la mayoría social, anque sí d'escaños.

Cuando los independentistes presenten al Gobiernu una propuesta que cunte col respaldu del 75 o'l 80 por cientu de la sociedá catalana, entós él comprometióse a facer los sos "deberes". Pero lo que ye güei la propuesta qu'algama esi grau de consensu pasa pel autogobiernu de Cataluña, non pola independencia, incidió.

"Cada vez qu'hubo convocatories llegales (los catalanes) diéron-yos el llombu. Polo tanto, dexemos a un llau un referéndum que fala namás d'independencia sí o non y falemos d'una fórmula que permita sumar al 75-80% de la sociedá catalana, y eso ye l'autogobiernu, el Estatut y la Constitución", señaló.

Sánchez recordó que n'otros países europeos tamién hai tensiones territoriales, y citó espresamente los casos de Córcega en Francia, el Vénetto n'Italia o la rexón de Baviera n'Alemaña. Pero alvirtió de que la diferencia ente los movimientos secesionistes nesos países y los catalanes ye que los primeros acaten les sentencies de los sos tribunales constitucionales y los segundos non.

Asturianu ofrecido por