El sur d'Europa, n'alerta pola fola de calor

Ola de calor en Europa (archivo)
REUTERS / REGIS DUVIGNAU
Publicado 03/08/2018 9:57:00CET

ROMA/LISBOA, 3 Ago. (Reuters/EP) -

Los países del sur d'Europa tán n'alerta pola fola de calor que principió esta selmana y qu'amenacia con alzar les temperatures perriba de los 40º, lo que disparó tamién el riesgu de quemes.

Italia emitió una alerta encarnada --el máximu nivel nuna escala de trés-- pal centru y el norte del país, alvirtiendo sobre los riesgos pa la salú que'l calor podría provocar en Roma, Venecia y Florencia, destinos turísticos habituales.

Les foles de calor son cada vez más frecuentes na nación tresalpina. Ente 2005 y 2016, unes 23.880 persones morrieron en 23 ciudaes italianes por problemes vinculaos a les altes temperatures, amás d'un informe ellaboráu pola rexón del Lacio.

Portugal, per otru llau, tarrez que la fola de calor xenere quemes forestales como los del añu pasáu, que dexaron cientos d'hectárees xamuscaes y cerca de 120 muertos, un saldu qu'obligó a dimitir al ministru d'Interior. Por eso, esta vez declaróse en máxima alerta.

El clima en Portugal foi relativamente frescu y húmedu no que va de 2018, en comparanza con otres partes d'Europa, pero esta selmana espérase que'l termómetru raspie los 50º na rexón sur de Alentejo y algame los 43º na capital lusa, Lisboa.

Esti branu'l fueu cebóse con Grecia. Les quemes forestales que se declararon alredor d'Atenes llevaron per delantre la vida de más de 90 persones. El Gobiernu del primer ministru, Alexis Tsipras, declaró trés díes de llutu oficial.

Mentes, Alemaña enfréntase a esta fola de calor con unos niveles d'agua tan baxu que nes riberes del Elba quedaron al descubiertu mines, granaes y otres armes de la Segunda Guerra Mundial. Les Policía atopó 24 nestes selmanes, frente a les dolce de too 2017.