Publicat 01/01/2018 10:45

La T-10 de transport públic de Barcelona costarà 10,20 euros a partir d'aquest dilluns

Metro de Barcelona
TMB

   La T-Jove i la T-Mes bonificada per a aturats mantenen el preu de 2017

   BARCELONA, 1 gen. (EUROPA PRESS) -

   La T-10 de transport públic de l'entorn metropolità de Barcelona d'una zona costarà a partir d'aquest dilluns 10,20 euros, 25 cèntims més dels 9,95 que costava des de 2015, després de l'augment de les tarifes de prop del 2% de mitjana acordat per l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM).

   El mateix títol valdrà 20,10 euros quan sigui per a dues zones; 27,40 per a tres; 35,25 per a quatre; 40,50 per a cinc, i 43,05 per a sis zones, mentre que el bitllet senzill puja cinc cèntims a la primera zona, fins als 2,20 euros.

   La T-Trimestre en aquesta zona u costarà 145,30 euros --puja 3,30 euros--, mentre que la T-Dia augmenta 20 cèntims, fins als 8,60 euros; la T-50/30 pujarà a 43,50 euros --un euro més--, i tindran increments similars la T-Mes, que costarà 54 euros, i la T-70/30, que costarà 60,90.

   L'ATM preveu majors ingressos per les tarifes --16 milions--, i ha decidit no incrementar el preu de la T-Jove a les sis zones --també en la versió per a famílies monoparentals i nombroses-- i la T-Mes bonificada per a aturats.

    L'augment es produeix després d'anys de contenció de preus i millores en prestacions de títols socials, amb els quals es realitzen un de cada quatre viatges, amb una política de tarificació social integrada que ha suposat un increment de cost, des dels 9,8 milions de 2011 als 46 milions actuals, segons l'ATM.

MÉS VEHICLES

   A més, l'ATM argumenta que l'augment de la demanda provoca que s'hagin d'ampliar serveis per evitar que línies estiguin saturades en hores punta, la qual cosa implica un increment dels costos d'explotació, i pel que preveu adquirir nou material mòbil, amb 75 autobusos i uns 30 trens i tramvies.

   Les tres administracions incloses a l'ATM augmentaran les seves aportacions per incrementar l'oferta, amb 25 milions d'euros més la Generalitat, que arriba als 385 milions, i 25 més l'Ajuntament i l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), amb 158 i 130 milions respectivament.

   Demanen al Govern central incrementar la seva aportació també en 25 milions --fins als 134 milions--, després que els tres hagin augmentat un 56% les seves aportacions, mentre que el Govern central les ha reduït un 33%, segons el consorci.

   La T-Trimestre en aquesta zona u costarà 145,30 euros --puja 3,30 euros--, mentre que la T-Dia augmenta 20 cèntims, fins als 8,60 euros; la T-50/30 pujarà a 43,50 euros --un euro més--, i tindran increments similars la T-Mes, que costarà 54 euros, i la T-70/30, que costarà 60,90.

   L'ATM preveu majors ingressos per les tarifes --16 milions--, i ha decidit no incrementar el preu de la T-Jove a les sis zones --també en la versió per a famílies monoparentals i nombroses-- i la T-Mes bonificada per a aturats.

    L'augment es produeix després d'anys de contenció de preus i millores en prestacions de títols socials, amb els quals es realitzen un de cada quatre viatges, amb una política de tarificació social integrada que ha suposat un increment de cost, des dels 9,8 milions de 2011 als 46 milions actuals, segons l'ATM.

MÉS VEHICLES

   A més, l'ATM argumenta que l'augment de la demanda provoca que s'hagin d'ampliar serveis per evitar que línies estiguin saturades en hores punta, la qual cosa implica un increment dels costos d'explotació, i pel que preveu adquirir nou material mòbil, amb 75 autobusos i uns 30 trens i tramvies.

   Les tres administracions incloses a l'ATM augmentaran les seves aportacions per incrementar l'oferta, amb 25 milions d'euros més la Generalitat, que arriba als 385 milions, i 25 més l'Ajuntament i l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), amb 158 i 130 milions respectivament.

   Demanen al Govern central incrementar la seva aportació també en 25 milions --fins als 134 milions--, després que les tres hagin augmentat un 56% les seves aportacions, mentre que el Govern central les ha reduït un 33%, segons el consorci.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés