Actualitzat 20/01/2013 14:13

AB-Biotics triplicarà la inversió en R+D fins als tres milions aquest 2013

El Equipo De Ab-Biotics
AB-BIOTICS

Sortirà a Borsa en un mercat estranger aquest any per atreure inversors


BARCELONA, 20 gen. (EUROPA PRESS) -

La biotecnològica AB-Biotics, amb seu a Bellaterra (Barcelona), triplicarà la seva inversió en R+D fins als tres milions d'euros aquest 2013 amb la finalitat de generar més evidència clínica sobre els seus productes i reforçar la seva expansió internacional i a Espanya, on s'ha aliat amb Almirall per a la comercialització del test genètic Neurofarmagen.

En una entrevista d'Europa Press, el cofundador i conseller delegat de la que el 2010 es va convertir en la segona biotecnològica cotitzada al Mercat Alternatiu Borsari (MAB), Sergi Audivert, ha explicat que l'empresa se centra ara a augmentar els contractes de llicència dels seus productes en diversos països, per la qual cosa "com més potent sigui l'evidència clínica, més força es dóna als metges" per recomanar-los i als socis locals per comercialitzar-los.

L'empresa aportarà els fons per a unes investigacions que es portaran a terme en col·laboració amb el sector públic, incloent universitats de tot l'Estat --Barcelona, Madrid, Saragossa, Sevilla o Jaén--, institucions de genòmica i hospitals, beneficiant-se així de la seva especialització i experiència en els diversos àmbits.

"Tenir 'partners' ens fa més àgils i productius", ha assenyalat el també cofundador i conseller delegat de la companyia, Miquel Àngel Bonachera.

INTERNACIONALITZACIÓ

Pel que fa al creixement internacional, "vital per ser competitius", ha assenyalat que el 70% del seu negoci d'ingredients funcionals procedeix de l'exterior, i que l'objectiu és arribar al 90% el 2014.

En paral·lel, volen llançar el test genètic Neurofarmagen --per identificar la resposta de pacients psiquiàtrics a diversos principis actius-- en les principals economies europees, així com els EUA, el Brasil, Rússia i Turquia.

"Volem que en un futur el 90% de tots els ingressos vinguin de l'estranger", reservant Espanya com a plataforma per fer la prova de concepte i el llançament inicial dels productes, abans de negociar els contractes de llicència a l'exterior, ha apuntat Bonachera.

En el cas del probiòtic AB-Life --amb microorganismes vius i que redueix fins a un 18% els nivells de colesterol--, tenen vuit llicències a tot el món i volen tenir-ne 16, segons ha assenyalat Bonachera, i ha destacat que ja treballen en el desembarcament en països com França, el Regne Unit i Austràlia, i que preveuen economies emergents i del nord d'Àfrica.

AB-Biotics, que el desembre va tancar una ronda de finançament de cinc milions amb l'entrada d'Almirall i l'Institut Català de Finances (ICF) per impulsar la seva internacionalització, preveu cotitzar en una borsa estrangera per maximitzar el valor de l'acció --per als CEO val el doble--, guanyar visibilitat i atreure inversors.

Estan estudiant Nasdaq i Alternext (EUA), Alternative Investment Market (El Regne Unit), i fins i tot la borsa de Frankfurt (Alemanya): "Estem treballant la incorporació en mercats diferents del MAB i aquest 2013 hi haurà una actuació en aquest sentit".

La companyia, amb mig centenar de treballadors i quatre productes a punt d'entrar en fase clínica --aquest mateix gener ho farà un probiòtic contra la gingivitis--, ha tancat el 2012 en línia amb les previsions de perdre al voltant de 2,8 milions d'euros, tot i que preveu beneficis a partir del 2015.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés