Actualitzat 28/10/2008 13:11

Acc.Barajas.-La majoria de cadenes de televisió van incomplir les recomanacions del CAC en el tractament de tragèdies

BARCELONA, 28 d'octubre (EUROPA PRESS)

Les cinc cadenes analitzades pel Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) sobre el tractament informatiu de l'accident d'un avió a l'aeroport de Barajas el 20 d'agost van incomplir alguna de les recomanacions d'aquest organisme per al tractament de tragèdies personals, segons ha informat avui el CAC.

Els prestadors analitzats van ser TV-3, La 1 de TVE, Telecinco, Antena3 i 8tv entre els dies 20 i 22 d'agost de les 9.00 a les 21.00 hores. El seguiment es va centrar en els teleinformatius, els avanços informatius, els magazins i els informatius especials sobre el succés.

L'anàlisi remarca que cap prestador va emetre imatges de duresa excessiva però la majoria si que va emetre elements identificatius de les víctimes, com ara fotografies dels morts, i situacions en què els afectats rebutjaven sortir a la televisió.

Van detectar-hi també elements de dramatització i espectacularització de la informació a través de la reiteració d'imatges, l'ús de primers plans i 'zooms' sobre els afectats i la utilització d'un discurs dramatitzador en relatar la informació.

En total aquests prestadors van dedicar 46 hores i 38 minuts a informar sobre l'accident aeri i alguns dels prestadors van dedicar fins al 99% dels seus informatius a aquest succés.

El CAC va recomanar als prestadors no fomentar el culte a l'emoció ni a l'espectacularització de la informació, preservar la intimitat i el dolor de les víctimes i les seves famílies i prescindir de la informació superficial que no aporta valor informatiu a la informació i optar per les intervencions d'experts.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés