Actualitzat 24/10/2008 20:01

Acciona Trasmediterranea comença una connexió setmanal de càrrega de Barcelona a les Canàries i al Marroc

BARCELONA, 24 d'octubre (EUROPA PRESS)

Acciona Trasmediterranea ha posat en marxa avui una connexió setmanal de càrrega de Barcelona a les Canàries i a Agadir (Marroc), amb escala d'anada a Alacant. A més, l'1 de novembre començarà a operar amb un altre vaixell de càrrega en el nou port de Tànger Med des de Cadis i Barcelona, ha informat la companyia naval, que cada any transporta aproximadament sis milions de metres lineals de càrrega, equivalents a mig milió de camions.

La connexió de càrrega que ha començat avui surt de Barcelona cada divendres a les 14.00 hores amb destinació a Alacant, d'on torna a partir a primera hora del dissabte cap a les Canàries per fer escala els dilluns a Las Palmas de Gran Canària i Santa Cruz de Tenerife, i els dimecres a Agadir, per tornar un altre cop a Barcelona.

El vaixell Aegean Heaven, que fa la línia, té una capacitat de transportar 2.600 metres lineals, equivalents a 160 mòduls, i un celler separat per a 40 furgonetes.

Per la seva banda, el vaixell que començarà a operar en el nou port de Tànger Med, al Marroc, serà el Galícia --d'alta velocitat--, amb capacitat per transportar 1.760 metres lineals de càrrega, equivalents a 126 camions.

Farà una rotació setmanal entre Cadis i Canàries i una altra rotació setmanal Cadis-Tànger Med-Barcelona. Des de Cadis sortirà els dimarts cap a Tenerife i La Palma, i els dissabtes de Cadis a Tànger Med i Barcelona, d'on surt un altre cop els dilluns amb destinació a Tànger Med i Cadis.

Acciona Trasmediterranea opera actualment el transport de mercaderies amb una flota de sis vaixells purs de càrrega i 13 vaixells mixtos més --càrrega i passatge--, a més de tenir vuit vaixells d'alta velocitat més.

Alhora, la companyia tindrà a partir del pròxim any els vaixells de càrrega rodada més inportants que operen ara mateix al mercat, de 209 metres d'eslora, 26,5 metres de mànega i 7 metres de calat, i capacitat cadascun d'aquests per a 210 plataformes de 31 tones i 50 contenidors a doble altura.

Aquests vaixells, que es construeixen en les instal·lacions de Navantia a San Fernando-Puerto Real per un import superior als 200 milions d'euros, estan dissenyats per agilitar el transport de càrrega rodada, i arribar a una velocitat de servei de 26 nusos, equivalent a uns 48 km/h, que els permet fer dues rotacions setmanals en rutes d'entre 700 i 800 milles nàutiques o, alternativament, una rotació setmanal en rutes de 1.500 milles.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés