Actualitzat 10/01/2008 15:14

Acesa (Abertis) afirma que l'ampliació de l'autopista AP-7 a Girona serà una realitat a final del 2010

Les obres a la calçada pararan durant els períodes de més trànsit a l'estiu, però no els treballs adjacents

GIRONA, 10 de gener (EUROPA PRESS)

El projecte d'ampliació de l'autopista AP-7 fins a la Jonquera, una de les reclamacions en infraestructures històriques de la província de Girona, serà una realitat a final del 2010, segons els responsables d'Acesa (Abertis). Actualment, la concessionària està en un procés de licitació de les obres del tercer carril entre Maçanet de la Selva (la Selva) i Fornells de la Selva (Gironès), després de l'aprovació del projecte constructiu per part del Ministeri de Foment el mes de novembre passat.

El cost total de les obres és d'aproximadament 500 milions d'euros a tot Catalunya, dels quals, 295 es destinaran al projecte de la AP-7 de Girona. Segons han explicat els responsables de l'obra, aquesta s'executarà de manera "seqüencial" i per trams. Així, l'ampliació es realitzarà de manera "progressiva i sostinguda" al llarg dels pròxims tres anys.

El començament de les obres en el tram entre Maçanet i Fornells està previst per al mes de març i la posada en marxa dels primers trams per a l'últim trimestre del 2009. Acesa calcula que la finalització es produirà al quart trimestre del 2010. Encara no se sap l'execució dels nous enllaços de connexió amb la A-2, ja que es requereix d'informació pública.

El director General d'Acesa, Josep Lluís Giménez, ha recordat que des de principis dels anys 90 l'ampliació de l'autopista AP-7 està sobre la taula. Giménez ha reconegut que amb aquest projecte es "dóna resposta" a unes necessitats "urgents" dels ciutadans i empreses de la demarcació de Girona. "Amb aquesta ampliació connectarem Europa amb aquest territori", ha afegit.

El president de la Cambra de Comerç de Girona, Domènec Espadalé, ha celebrat la notícia i ha dit també que és un tema molt "important" per a la demarcació, ja que els empresaris han estat molts anys "reclamant" insistentment l'ampliació de l'autopista AP-7. "Amb aquestes obres comencem a pal·liar el dèficit d'infraestructures de Girona", ha afegit.

El subdelegat del Govern, Francesc Francisco Busquets, igual que Espadalé i els responsables d'Acesa, ha coincidit a subratllar que aquest projecte és fruit de la "col·laboració" entre totes les administracions i els agents del territori. Giménez, en aquest sentit, ha apuntat que l'"èxit" de l'ampliació ve precisament per la cooperació.

POQUES EXPROPIACIONS I PAUSA A L'ESTIU.

El director de projectes i obres, Josep Armengol, ha detallat que gairebé tota l'obra es pot construir sense haver d'expropiar terrenys perquè els terrenys utilitzats són de titularitat pública. Els responsables d'Acesa també han explicat que el disseny del projecte s'ha fet pensant en "minimitzar els impactes als usuaris" al màxim.

En aquest sentit, han explicat que durant els mesos d'estiu, quan el volum de trànsit és més elevat i hi ha puntes de col·lapse a la AP-7 --com ha passat en més d'una ocasió aquest estiu passat--, les obres a la calçada es paralitzaran. No així les actuacions que no afecten directament la mobilitat de la via.

Per la seva banda, el secretari de Mobilitat del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya, Manel Nadal, que ha presentat el projecte a la Cambra de Comerç acompanyat de Josep Lluís Jiménez, ha explicat que l'acord d'Acesa amb els governs de l'Estat i la Generalitat no inclou un accés pel nord de Figueres (Alt Empordà), tot i que a l'acord polític "sí" que hi és construir tots els accessos a la capital de la comarca de l'Alt Empordà.

Nadal també ha dit que el "projecte és molt positiu" per a Catalunya. "Avui ens hem de congratular que l'acció conjunta del Govern de l'Estat, el de la Generalitat i Acesa porti la solució a un dels temes històricament mal resolts a les comarques de Girona", ha apuntat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés