Publicat 12/03/2018 17:39

Ada Colau portarà a votació el tramvia fins a Verdaguer ajustant participació pública i tarifa tècnica

Pere Macias i Janet Sanz
EUROPA PRESS

Sanz avisa Bosch que no s'imagina a ERC "votant el mateix que el PP" davant el projecte

BARCELONA, 12 març (EUROPA PRESS) -

El Govern d'Ada Colau portarà a votació una proposta de protocol de col·laboració entre l'Ajuntament i l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) perquè el tramvia arribi de la plaça Glòries a Verdaguer, que estableix que el finançament serà públic, que l'administració augmentarà la seva participació en la gestió i que s'ajustarà la tarifa tècnica.

La tarifa tècnica --la contraprestació que paga la Generalitat a les concessionàries per la inversió realitzada-- haurà de calcular-se en funció dels nous usuaris i a any vençut, ha assenyalat en roda de premsa la tinent d'alcalde Janet Sanz, que ha explicat que la proposta es dictaminarà en la comissió d'Urbanisme d'aquest dimecres i es votarà en el ple de la setmana vinent.

Així, pretenen garantir que "les millores de la rendibilitat per l'ampliació de la infraestructura recauen sobre el sector públic", segons Sanz, que ha destacat que l'Ajuntament i l'ATM manifesten en la proposta de protocol la seva voluntat d'implantar un sistema de gestió pública directa una vegada acabin les concessions privades, el 2032.

TERMINIS I RESTA DE TRAMS

Preguntada per si podrà veure's aquesta fase acabada en aquest mandat, ha explicat que, si s'aprova en el ple la setmana vinent, es podrà desenvolupar el protocol i el conveni de finançament, i acabar els projectes constructius ferroviaris i d'urbanització, per després portar-ho a licitació, de la qual dependrà la data de la posada en funcionament del tram.

Al costat de l'encarregat de la direcció estratègica de la unió del tramvia, Pere Macias, Sanz ha ressaltat que l'objectiu del Govern de Colau és connectar les dues xarxes de tramvia però que comencen per aquesta fase perquè és la que compta amb més consens, i ha dit preguntada per quan podrien executar-se les següents: "Pas a pas, tram a tram. L'objectiu és anar avançant".

Sanz ha ressaltat que la resta de tram fins a arribar a la plaça Francesc Macià haurà de seguir treballant-se, però que l'ampliació de la xarxa fins a Verdaguer ja és un avanç que permetrà guanyar connectivitat amb més línies de metro, en un tram que preveuen que guanyi prop d'un 30% de passatgers.

DEMANDES D'ERC I PSC

Ha sostingut que aquesta proposta respon a demandes del PSC, que aposta per portar-ho ara fins a Verdaguer per reunir més consens, i d'ERC, que portava aquest tram al seu programa electoral i exigia concretar la gestió i el finançament per evitar que una inversió pública beneficiés només les concessionàries privades.

Macias ha destacat que la proposta recull textualment la demanda d'ERC que les millores de rendibilitat per la implantació d'aquesta primera fase recaiguin en el sector públic: "No hi ha xifres, però hi ha una cosa més important que les xifres, que és el criteri", ha defensat, després del que Sanz ha dit que ha de donar suport al projecte qui defensi el transport públic i la lluita contra la contaminació.

"No m'imagino a ERC ni a Alfred Bosch votant el mateix que el PP i Alberto Fernández, davant una proposta que és una millora del transport públic metropolità", quan Bosch és a més vicepresident de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i advoca per integrar millor la capital catalana amb els municipis del seu entorn, segons Sanz.

La tinent d'alcalde ha assegurat que aborden l'assumpte també amb la CUP, que advoca per la gestió pública directa, alguna cosa que segueix "uns terminis", segons Sanz, que ha recordat que el rescat global de la infraestructura costaria entre 200 i 400 milions d'euros.

Ha destacat que tenen fins al ple del divendres de la setmana vinent per aconseguir un acord davant aquesta proposta, que ha remarcat que recull a demandes de l'oposició, i ha assegurat que "està a la disposició de tots els grups" per negociar i tancar el projecte, que no és del Govern de Colau, sinó de la ciutat, segons ella.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés