Actualitzat 04/06/2013 14:34

Agro.- Lidl inaugurarà la plataforma de Montcada i Reixac aquest estiu després d'invertir vuit milions

El director general financiero de Lidl España, Ferran Figueras
EUROPA PRESS

Preveu obrir cinc botigues a Catalunya aquest 2013


BARCELONA, 4 juny (EUROPA PRESS) -

La cadena de supermercats Lidl inaugurarà l'ampliació, en més de 8.000 metres quadrats a través d'una nau annexa, de la plataforma logística que té a Montcada i Reixac (Barcelona) després d'haver invertit vuit milions d'euros, de manera que les instal·lacions passaran a tenir una superfície d'uns 44.000 metres quadrats.

Així ho ha dit el director general financer de Lidl Espanya, Ferran Figueras, en el marc del XVII trobada d'Alimentació i Begudes que se celebra aquest dimarts a l'escola de negocis Iese de Barcelona i que aquest any gira sota el lema 'Com vendre en cinc continents', i ha afegit que la companyia no ha establert encara la creació de llocs de treball que generarà la nau annexa a Montcada i Reixac.

Figueras ha explicat que els últims cinc anys Lidl ha invertit a Espanya 723 milions d'euros, i per a l'exercici 2012-2013 la inversió puja a 120 milions, un 20% més, que aniran destinats a noves botigues --preveu obrir cinc a Catalunya aquest any-- i a remodelar els establiments ja oberts per adaptar -los a la nova imatge corporativa.

També per a aquest any es preveu que comencin les obres del nou centre logístic que la cadena construirà a Lorquí (Múrcia), i aquesta plataforma, la novena de la cadena a Espanya, tindrà una superfície de 40.000 metres quadrats i contractarà 200 persones quan operi a ple rendiment.

Lidl Espanya va registrar un volum de negoci de 2.331 milions d'euros a l'exercici 2011-2012, i contracta més de 9.500 persones a través d'una xarxa de 525 establiments, i alhora té una quota de mercat del 2,9%, el que converteix a la cadena de supermercats en el setè operador per vendes al mercat espanyol.

PRINCIPAL CLIENT HORTOFRUCTÍCOLA

El 56% de l'assortiment fix de Lidl Espanya l'integren productes subministrats pels 368 proveïdors que té la cadena a Espanya --120 a Catalunya--, als quals realitza compres per 2.500 milions anuals, i contribueix a internacionalitzar els productes espanyols a través de les 10.000 botigues que té repartides en 26 països --Lidl va exportar el 2012 productes espanyols per valor de 1.200 milions, un 9% més--.

La cadena de supermercats ha comprat l'últim any 960.000 tones de fruites i hortalisses a Espanya, el que s'ha traduït en un impacte econòmic per al sector de 860 milions, i d'aquest volum 710 milions s'han dedicat a les vendes exteriors: "Som el principal client de l'horta espanyola".

Pel que fa al sector carni, la totalitat de la carn fresca que es ven a Espanya a l'assortiment fix és espanyola, cosa que representa un volum de negoci amb proveïdors espanyols de més de 106 milions d'euros.

COOPERACIÓ AMB PROVEÏDORS

Sota la direcció acadèmica d'Iese s'ha elaborat l'estudi 'Proveïdors i distribuïdors: de la confrontació a la cooperació. El cas de Lidl a Espanya', que ha estat presentat aquest dimarts pel professor de l'Iese Jaume Llopis, qui ha destacat que el cas d'aquesta cadena és "exemplar" per ajudar els seus proveïdors a exportar els seus productes a Europa.

Llopis ha destacat la cooperació de Lidl amb proveïdors espanyols com a Grup Cazorla, fabricant d'olives de taula que ha començat la seva relació amb la cadena fa 15 anys subministrant tres referències a l'àmbit nacional, i actualment els seus productes se subministren als 26 països en els quals és present Lidl, generant un volum de negoci amb la cadena de 38 milions d'euros.

Un altre exemple és Formatgeria Menorquina, ja que Llopis ha indicat que gràcies a Lidl ha obtingut la viabilitat econòmica des que entrés en concurs de creditors el 2011, i a més ara produeix tres referències per a la cadena de supermercats, que els distribueix a Espanya i Portugal.

També Farggi produeix 15 referències amb un impacte del seu volum de negoci d'uns tres milions d'euros, i els seus productes es comercialitzen a Espanya i Portugal, i alhora altres filials europees s'han interessat per incorporar aquests productes al seu assortiment.

Figueras ha indicat que la companyia realitza una despesa de promoció de 10 milions d'euros en les setmanes temàtiques com la 'Setmana espanyola a Lidl' que la cadena desenvolupa en les seves botigues europees, on promociona productes espanyols com pernil salat, xoriço, vi i gaspatxo, entre d'altres.

Lidl, principal ensenya del Grup Schwarz, va desembarcar a Espanya el 1994 amb la seva primera botiga a Lleida, i actualment té vuit plataformes logístiques repartides a València, Vitòria, Sevilla, Madrid, Barcelona, A Corunya, Màlaga i Tenerife, a la qual pròximament se sumarà Múrcia.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés