Publicat 25/10/2017 15:09

Ajuntament i FC Barcelona, units per eradicar l'incivisme al voltant del Camp Nou

Nou Camp Nou, previst pel 2021
FC BARCELONA

Club i consistori llancen una campanya i posaran més seguretat i neteja en dies de partit

BARCELONA, 25 oct. (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona i el FC Barcelona emprendran junts la campanya de conscienciació 'El Barça estima Les Corts' per promoure una actitud cívica entre els aficionats del club i també de l'afició rival al voltant del Camp Nou els dies de partit, en un acord de la mà dels veïns que comporta a més posar més serveis de neteja i seguretat.

La petició històrica dels veïns del districte de Les Corts sobre les molèsties i afectacions en els dies de partit en el Camp Nou, així com actituds incíviques i irrespectuoses dels aficionats, tindrà resposta en una campanya conjunta entre l'Ajuntament i el FC Barcelona que es posarà ja en marxa amb l'objectiu d'acabar amb aquest comportament.

Compatibilitzar l'esport amb la vida del barri de la Maternitat i Sant Ramon és el gran objectiu d'una campanya trilingüe --s'emetrà en català, castellà i anglès-- que s'expandirà a l'entorn del feu blaugrana i, a més, es projectarà als vídeo-marcadors del Camp Nou durant els partits.

El regidor del districte de Les Corts, Agustí Colom, va assegurar que volen acabar amb l'actitud incívica amb actuacions de Guàrdia Urbana i Mossos d'Esquadra: "Per això també millorarem elements de seguretat a l'entorn de l'estadi i la neteja. Està prevista la instal·lació de lavabos portàtils, i increment de la neteja als carrers propers", va anunciar.

A més, la Taula per a la Convivència formada per l'Ajuntament, el FC Barcelona, la Guàrdia Urbana, Mossos, TMB, el servei de gestió de conflictes i entitats veïnals, vetllarà pel bon desenvolupament de la campanya.

"La Taula per a la convivència es reuneix cada tres mesos, ha servit per detectar problemes i intentar trobar solucions, i servirà per fer una feina d'avaluació d'aquestes mesures adoptades per anar millorant", ha assegurat.

Per la seva banda, el portaveu del FC Barcelona, Josep Vives, va assegurar que la intencionalitat de la campanya és molt clara i que es pretén arribar a aficionats estrangers: "Ens encanta que vingui gent a mirar els partits i que siguin del Barça, però també implica que es comportin bé. I la nostra gent ha de donar-ne exemple i comportar-se com cal. Serà una feina constant al llarg del temps", ha avisat.

"Ajudarem a intentar corregir allò que provoquem, com el soroll, moviment o coses inherents a la nostra activitat. Però sense l'Ajuntament i sense els veïns no podríem fer bé aquesta campanya, això s'ha de compartir amb els veïns. Des del Barça demanem respectar el descans dels veïns, i no es pot tolerar activitats incíviques de la seva gent. Ser del Barça no és només ser d'un club que vesteix de blaugrana, ser del Barça és ser cívic i ser ciutadà del barri i de la ciutat", ha argumentat.

La campanya inclou anuncis, 'flyers', cartells, i una atenció cara a cara presencial amb la qual el club es farà "molt pesat" per fer pedagogia respecte a l'actitud que s'ha de tenir quan s'arriba al Camp Nou, durant el partit i també en marxar i des de l'Ajuntament s'estudiarà com evitar talls de trànsit i les alteracions a les línies de busos.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés