Actualitzat 19/12/2013 15:00

Barcelona descobreix els seus atractius ocults per descentralitzar el turisme i repartir la riquesa

Presentación de los Planes de Turismo de Distrito de Barcelona
EUROPA PRESS

El 40,5% de turistes ja havien estat a la ciutat i demanen visitar altres punts d'interès

BARCELONA, 19 des. (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona ha identificat els atractius turístics més ocults per fomentar que els visitants no es limitin a les icones tradicionals com la Sagrada Família i el centre, i repartir millor la riquesa derivada del turisme per tota la ciutat, per la qual cosa ha llançat els Plans de Turisme de Districte.

En roda de premsa, la segona tinenta d'alcalde i responsable d'Economia, Sònia Recasens, ha reconegut aquest dijous que hi ha una distribució irregular de turistes a la ciutat i "hi ha districtes i barris que pateixen una sobrecàrrega", per això ha defensat els plans de districte perquè barcelonins i turistes descobreixin tresors fins ara desconeguts.

Per als gestors turístics de la capital catalana, que rep més de 25 milions de visitants anuals, és el moment de renovar-se o morir, i el director general de Turisme de Barcelona, Pere Duran, ha defensat que Barcelona "ha d'enriquir l'oferta turística perquè la demanda ja ho demana", de manera que necessita posar sobre la taula secrets que han estat anys guardats.

Els destinataris són el 40,5% dels turistes del 2012 que ja havien vingut alguna vegada a la ciutat, alguns fins a sis cops, per la qual cosa no se'ls pot tornar a oferir la Sagrada Família, segons Recasens: alternatives no en faltaran, ja que s'han identificat 19 icones, 40 nodes --tenen punts d'interès al voltant--, 205 punts d'interès de ciutat i 307 punts de districte.

La idea no és crear una guia turística amb tots aquests punts, però sí establir les bases per incloure noves atraccions en un nou mapa turístic de la ciutat, ara format només per 12 punts turístics principals concentrats a Ciutat Vella, la muntanya de Montjuïc, el passeig de Gràcia, la Sagrada Família, el parc Güell i el Camp Nou.

Entre les noves icones figuren el Tibidabo, el recinte modernista de Sant Pau i la Torre Agbar, a què s'afegeixen nodes com els nuclis de les poblacions que van formar Barcelona --Sants, les Corts, Sarrià, Gràcia, Horta i Sant Andreu--, barris com el Poble Sec i la Barceloneta, Glòries, Collserola, el Paral·lel, els Tres Turons i La Sagrera, tot i que aquest últim hi és com a recurs de futur.

Turisme transformarà els recursos en productes i els comercialitzarà, tot i que evitarà que passi com amb les bateries antiaèries del Turó de la Rovira, per les quals s'ha apostat sense solucionar-ne el transport: "Com que tenim l'experiència que algunes coses no les hem fet bé del tot hem de tenir la garantia que amb les icones noves tot estigui molt estudiat i preparat", ha afirmat Duran.

RUTES DES DE SETMANA SANTA

Per aquesta raó, el ritme d'expansió dels nous punts turístics és una incògnita, però a Horta-Guinardó ja s'ha desenvolupat la marca 'Ciutat de l'Aigua' i es promociona com a plató per filmar pel·lícules, i Duran ha avançat que per Setmana Santa es posaran en marxa dos itineraris minibus de la mà de Barcelona Guide Bureau (BGB), que ja ofereix altres visites per la ciutat.

Aquestes rutes costaran fins a de 30 euros, sortiran de plaça Catalunya tres dies a la setmana, duraran unes tres hores, es faran en diversos idiomes i permetran recórrer les innovacions a Sant Martí de l'aposta de la ciutat per ser 'smart city' --ciutat intel·ligent-- o la història d'Horta-Guinardó, amb un aperitiu final: a la terrassa de l'Hotel Silken a Sant Martí i a la plaça Eivissa a Horta.

A la roda de premsa hi han participat cinc dels deu regidors de districte, i la de Ciutat Vella, Mercè Homs, ha aplaudit la iniciativa, tot i que ha ressaltat que fins i tot al territori més turístic de la ciutat hi ha atraccions ocultes, com el monestir romànic de Sant Pau del Camp al Raval sud: la identificació ha anat a càrrec d'empreses especialitzades amb un cost de 88.430 euros.

Entre els actius identificats figuren platges, mercats --com els Encants i Sant Antoni--, parcs --com el Laberint d'Horta--, equipaments culturals --la Fabra i Coats i el Canòdrom-- i una infinitat d'edificis, com els modernistes del Quadrat d'Or i la Casa Vicens de Gràcia; entre els espais que no s'hi han inclòs hi ha la plaça de toros de la Monumental.

Recasens ha destacat que no parteixen de zero i que ja es treballen altres aspectes per millorar la convivència de turistes i veïns com els pisos turístics, sobre els quals el ple d'aquest divendres debatrà a partir d'una proposició del PP encaminada al fet que la ciutat pugui regular-los, iniciativa que el Govern negocia i de la qual comparteix "el fons", segons la tinenta d'alcalde.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés